העצרת בעפרה: "מול אטימות בג"ץ עומדים כאן מבקשי הצדק והמוסר"

הערב התקיימה עצרת התמיכה בעפרה ועמונה. אלפים הגיעו למחות נגד פינוי עמונה והריסת 9 הבתים בעפרה. מוקדם יותר, דחה בג"ץ את הריסת הבתים בחודש

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/02/17 17:00 ט בשבט התשעז

העצרת בעפרה: "מול אטימות בג"ץ עומדים כאן מבקשי הצדק והמוסר"
צעירי עפרה, צילום: צעירי עפרה

למעלה מחמשת אלפים אזרחים השתתפו היום (א') בעצרת ליד תשעת הבתים בעפרה בדרישה להסדיר את ההתיישבות.

בין הנואמים בעצרת הרב חיים דרוקמן, רב עפרה הרב אבי גיסר, יו"ר מועצת יש"ע אבי רואה, מזכ"ל 'אמנה' זאב זמביש חבר, תמר נזרי מעמונה ותמר אלדר, נציגת משפחות תשעת הבתים. במסגרת המחאה יצרו בעפרה את מיצג השקופים של שטוען כי "בג"ץ לא רואה אותנו ממטר".

רב היישוב הרב אבי גיסר אמר "באנו לכאן לעפרה כשליחים נאמנים לא מטעם עצמנו. אנחנו בונים את עפרה ואת ארץ ישראל בכל מקום מכוח התורה, מכוח הציונות וערך ההתיישבות. היינו ערוכים להרס מחר או מחרתיים, ועכשיו יש לנו שלושים יום. כל אחד יעשה את שלו במלוא המסירות - שלושים יום של הסברה. בחודש הזה יש לתבוע לא רק חוק ההסדרה, אלא ריבונות בארץ ישראל על כל ארץ ישראל. אנחנו תובעים ריבונות. ואם צריך לשם כך קודם את חוק ההסדרה, אז חוק ההסדרה עכשיו".

(צילום: צעירי עפרה)

נציגת המשפחות שבתיהם עומדים בפני הריסה, תמר אלדר, דיברה בפני האלפים ואמרה:"אנחנו עומדים כאן על הבמה כל משפחות 9 הבתים המתמודדות עם סיפור פרטי ומשפחתי מורכב וכואב, אך יחד עם זאת מרגישים שלא רק את עצמנו בלבד אנחנו מייצגים. הסיפור שלנו הוא סיפור גדול, הנוכחות של כולכם כאן היום מוכיחה לנו את זה. תודה על החיבוק הרחב והחם".

תמר סיפרה על בקשת הדחיה שלהם מבג"ץ, בקשה שנענתה בצורה חלקית מאוד, "לפני שבוע ביקשנו מבג"ץ דחיה של 3 חודשים לטובת מעבר חלק וישר של המשפחות לביתן, על מנת למזער את הנזק שעוברים אנו וילדנו. היום, 3 ימים לפני המועד האחרון לביצוע פסק הדין, הודיע בג"ץ לאחר שבוע המתנה מורט עצבים שהוא דוחה את ההריסה בחודש בלבד, לטובת התארגנות מערכתית של כוחות הביטחון".

לטענתה, מדובר ב-"דחיה שלא מסייעת ולו במעט לטלטלת המשפחות. מול אטימות זו אנו עומדים אתכם במעמד הזה, כל אוהבי ההתיישבות כל מבקשי הצדק והמוסר ומוציאים מכאן אמירה ברורה להסדיר את ההתיישבות כולה".

תמר ניזרי, שפונתה בשבוע שעבר ממאחז עמונה. "אף ערבי לא יבנה את ביתו על האדמות שלנו. ואנחנו לא יודעים איפה נהיה, איפה נגור ואיפה נקים את ביתנו מחדש. בזכותכם הצלחנו לנהל מאבק. תודה שבאתם ולא השארתם אותנו לבד", אמרה לתושבי ההתנחלות שתמכו במאבק עמונה. "אין על הנוער של ישראל. אני לומדת מכם להיאבק בשביל אחרים. מודה לה על השנים הנפלאות בעמונה, מודה על תקופת המאבק. אני מתפללת שהגירוש מעמונה יהיה הגירוש האחרון"

(צילום: צעירי עפרה)

ראש ישיבות ואולפנות בני עקיבא הרב חיים דרוקמן אמר: "זה דין? זה עוול הרס, למה להרוס? מההרס נהנים אלה שרוצים שנחזור לאירופה. איפה הייתם 20 שנה? ההגיון אומר לפצות, אז להרוס? איזה עוול זה. את זה איפשר בית דין גבוה לצדק. איזה צדק? זה אי צדק".

הרב דרוקמן גם לא אהב את תשובת בג"ץ בקשת המשפחות לדחייה של 3 חודשים. לגבי המשך הדרך הוא אמר: "אנחנו נחזור לעמונה אנחנו נמשיך ליישב את עם ישראל כי זו שלנו הארץ שלנו לא יעזור כלום לא ליש דין ולא לאף אחד אנחנו לא גזלנים".

ראש מועצת יש"ע ויו"ר המועצה האזורית בנימין אבי רואה, אמר כי "על אירועים כאלה צריך לברך ברוך דיין האמת. אירועים של הרס, שזורקים יהודים מביתם, כאן בארץ ישראל. כאן, במדינת ישראל, הרשויות הורסות בתים של יהודים. למה? כי ייקוב הדין את ההר". לדבריו, "צריך ללמוד את הלקח, להבין למה זה קורה. ואחרי כל זה אנו מסתכלים קדימה - הצלחנו להקים ביוש מפעל התיישבות שאחרים רק מקנאים בו. בגלל הערכים, בגלל החינוך, וכל ארגוני השמאל והאחרים שמנסים למנוע אותנו - דרכם לא תצלח, כי אנו נחושים ונתמודד עם כל הקשיים, ונרוץ קדימה - עוד שכונה ועוד בתים בכל מקום בארץ ישראל. את הרוח האיתנה הזו אף אחד לא ישבור".

(צילום: צעירי עפרה)

ראש ארגון רבני צהר, הרב דוד סתו, אמר בעצרת: "באנו לכאן כדי לחזק ולהתחזק, ומכאן מבקשים משופטי בג"ץ לעשות צדק. יש שופטים בירושלים ואנו מבקשים שיבטאו את המשפט והצדק. להרוס לשם הרס זה לא צדק, זה עיוות".

ראשי היישוב עפרה הבהירו כי הם דורשים מראש הממשלה נתנינהו לעמוד בהבטחתו להשלים מחר את חוק ההסדרה ולהנחות את מערכת המשפט להפעיל את החוק מיד לאחר אישורו וליישמו בעפרה ובכלל ההתיישבות. ראשי עפרה הבהירו כי אם הממשלה לא תיישם מיידית את החוק , יפתחו בשביתת רעב מול משרד ראש הממשלה.