הסיעות החרדיות נלחמות נגד חילול השבת בת"א. בנט לא מגיב

השר נפתלי בנט סירב לחתום על מכתב ששלחו הח"כים החרדים לנתניהו בדרישה לשמירה על קדושת השבת בתל אביב. סקר שנערך בחודש שעבר קובע: 80% ממצביעי הבית היהודי סבורים שפתיחת עסקים בשבת תפגע בזהות היהודית של המדינה

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 05/01/17 12:36 ז בטבת התשעז

הסיעות החרדיות נלחמות נגד חילול השבת בת"א. בנט לא מגיב
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראשי הסיעות החרדיות, שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן וח"כ משה גפני, חתמו על מכתב שנשלח אמש (שלישי) לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בו הם דורשים כי בישיבת הממשלה הקרובה יידחה חוק העזר העירוני לתל אביב. החוק מאפשר פתיחת עסקים בעיר בשבת.

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, סירב לחתום גם הוא על המכתב ומלשכת השר ביקשו לא להגיב בנושא.

דרעי, ליצמן וגפני כתבו כי "מתן אישור לחוק העזר המוצע, מהווה פגיעה בסטטוס קוו, באשר אין חולק כי המצב החוקי הקיים אינו מאפשר פעילות מסחר בשבת".

(צילום: )

"אין ביכולתנו ובכוונתנו להיות שותפים לפגיעה בכבודה של השבת וברמיסתה כפי שעולה מחוק העזר האמור, ולפיכך, הננו דורשים כי ממשלת ישראל תקבל בישיבתה האמורה, החלטה ברורה וחד משמעית בדבר אי אישורו של חוק העזר האמור ומניעת פגיעה במצב החוקי הנוהג במדינת ישראל ("סטטוס קוו") האוסר על פעילות מסחר בשבת. החלטה זו מתחייבת מתוך ההכרה בחשיבותה של השבת ומניעת פגיעה בגדריה" הדגישו ראשי הסיעות.

השלושה אמרו כי חוק העזר פוגע בעקרון היסוד של המדינה ליום מנוחה כללי. "חוק העזר המוצע חותר תחת עקרון זה, פוגע בזכויותיהם של העובדים הנדרשים לעבוד ביום המנוחה השבועי, יוצר אפליה ומביא לתחרות בלתי הוגנת כלפי סוחרים המבקשים וחפצים לשמור על יום מנוחתם השבועי".

(צילום: מכון סמית למחקר)

בסקר שערך מכון סמית למחקר בחודש שעבר בקרב 500 איש נמצא כי 80% ממצביעי 'הבית היהודי' סבורים כי פתיחת בתי עסק בשבת ותגבור תחבורה ציבורית בשבת תפגע בזהותה היהודית של מדינת ישראל.

מרכז ליב"ה, יהדות בציבוריות הישראלית, הגיב היום לדברים ואמר כי "רוב הציבור הדתי והמסורתי רוצה לשמור על קדושת השבת ומתנגד לפתיחת בתי עסק ותגבור תחבורה ציבורית בשבת. פגיעה בשבת היא פגיעה במדינת ישראל כמדינה יהודית ופגיעה בלב של כל יהודי. כיום יותר ויותר אנשים מהציבור הדתי מבינים שהשמירה על השבת היא משימה דתית לאומית מובהקת ואין מי שיעשה אותה במקומנו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן