הסיבה האמיתית למפקד ומאחורי הקלעים של האולפנה בבני ברק

במי מהח"כים בבית היהודי מאס בנט, מי נחשב צעיר ודינאמי ואיזה ראש עיר מתנהג כמו שיי´ח ערבי? יוסי בן עטר עם התשובות לכל השאלות על השבוע הפוליטי החולף

חדשות כיפה יוסי בן עטר 23/06/16 22:23 יז בסיון התשעו

הסיבה האמיתית למפקד ומאחורי הקלעים של האולפנה בבני ברק
דוברות, צילום: דוברות

בבית היהודי החליטו השבוע אחרי לא מעט ישיבות ודיונים שהמפקד ההמוני יצא לפועל בעוד כשלושה שבועות. כשפרסמתי על כך לראשונה לפני כחודש, חלק מחברי הכנסת של המפלגה, פעילים וראשי פורומים הופתעו לשמוע על המהלך והתקשרו לקבל פרטים נוספים ולרגע היה נדמה שגם בבית היהודי לא הבינו את עוצמת ההחלטה.

לראשי המפלגה ובפרט לנפתלי בנט יש כמה וכמה סיבות למפקד שכזה.

הסיבה הראשונה היא כסף. לא מעט נכתב על חובותיה של המפלגה ממערכות הבחירות האחרונות. לפני כחודש משרד הכלכלה אף הטיל קנס של 1.2 מיליון שקלים על המפלגה בגין אותם חובות. ואם נשמע לכם קצת מוגזם שבשביל חוב, המפלגה פותחת את כל הקלפים מחדש אז נכון, יש עוד כמה סיבות אבל ללא ספק החובות הם הסיבה העיקרית. (במפלגה מעריכים שהמפקד יכניס כמיליון וחצי שקלים לקופה).

אחת מהסיבות הנוספות היא שנפתלי בנט מאס בחלק מחברי הרשימה. על המתחים בינו לבין אורי אריאל נכתב רבות. בנט מנסה לדחוק את האיחוד בין המפלגות ולהשאיר את אריאל מיותם בבחירות הבאות אבל בשביל זה יש לו עוד עבודה. סיעת הבית היהודי מונה היום בכנסת שישה חברים - בנט לא ירגיש מחסור אם לפחות שליש מהסיעה כיום לא תהיה איתו בקדנציה הבאה.

בסביבת בנט סימנו כבר לפני מספר חודשים את חברי הכנסת מוטי יוגב וניסן סלומינסקי כמי שלא היו רוצים לראותם בבחירות הבאות. ניסיון להבין את ההחלטה המשונה הזאת העלה כי בסביבת בנט חושבים שזה חלק מרענון הרשימה וטוענים כי ציבור המצביעים של המפלגה רוצה אנשים צעירים ודינמים. כששאלתי איך הפכו אלי בן דהן ושולי מועלם לצעירים ודינמיים, הם שתקו במבוכה.

סימנים ברורים לכך אפשר לראות בהכנתם של מועדפי בנט למפקד הנ"ל עוד בטרם הפרסום הרשמי של המפלגה.

אלי בן דהן נערך למפקד כבר לפני מספר חודשים, ולצורך העניין, הרבה לפני מוטי יוגב. כחלק מההכנה של בן דהן למפקד הוא כבר מינה לפני כחודש לתפקיד ראש המטה שלו את שי נתן אשר משמש כמ"מ ראש עיריית אלעד וראש רשימת הבית היהודי בעיר. אותו שי נתן משמש גם באורח פלא כיו"ר ועדת הבחירות הארצי של המפלגה ומוכר כפעיל בכיר מאוד במפלגה ומחזיק בלא מעט השפעה על מתפקדים. כשפרסמנו לפני כחודש על המינוי הזה תהו חלק מחברי הכנסת של המפלגה מה היה לחוץ לבן דהן להחליף ראש מטה אחרי פחות משנה שכבר מינה ראש מטה חדש. עכשיו הסיבה ברורה.

כיום לבית היהודי יש כ 77.000 מתפקדים. מה שעדיין לא ברור, גם לא לראשי המפלגה, זה האם אותם מתפקדים ותיקים יימחקו מהמערכת או שתינתן להם הודעה מסודרת שהם צריכים לחדש את ההתפקדות למפלגה. תנסו רגע להיכנס לראש של ח"כ ניסן סלומינסקי, אשר במשך שנים הוא עמל על מתפקדים ותיקים ועכשיו, לך תבנה מדינה חדשה. כנ"ל לגבי יוגב. וזו ללא ספק אחת הסיבות העיקריות של ראשי המפלגה למפקד שכזה.

לזכותו של בנט נאמר שהוא בחודש האחרון עסוק לא רק במאבקי המפקד.

בשבועיים האחרונים התוודענו למטה מאבק חדש.לא, לא 'מטה המאבק בעמונה' אלה מטה שנדמה לרגע שהוא החשוב ביותר בתולדות מאבקי הציונות הדתית.

כוונתי היא לאולפנת צביה בעיר בני ברק. האולפנה שקיימת במשך שנים חתמה לפני כשנה וחצי לעיריית בני ברק שהיא מסכימה להתפנות מרצון מהשטח בעיר, שנה וחצי עברה ופתאום שם נזכרו שיש להם שר חינוך מהבית היהודי. שנתיים היה להם זמן לגשת לבנט ולרתום אותו לטובת האולפנה הזאת אבל מישהו שם היה אדיש. רק אנשים מבולבלים יכולים לבוא עכשיו בטענה לבנט על האולפנה הזאת.

למזלם, אנשי לשכתו של בנט בחודש האחרון (עוד לפני המאבק) פועלים בשקט מול גורמים בעיריית בני ברק, יהדות התורה ומשרד החינוך בשביל אותה אולפנה.

במהלך השיחות בין הצדדים בנט ואנשיו התפללו שהמאבק הזה לא יצור מהמומה במגזר בגלל סיבה אחת. הם לא רצו להראות לראש העיר החרדי של בני ברק, חנוך זייברט, שהם בכיס שלו ובצדק, ראש העיר הבהיר לאנשיו של בנט שהוא מוכן להשאיר את האולפנה במקומה הטבעי אבל בתנאי שמשרד החינוך יקצה תקציב של 12 מיליון ש"ח לטובת הטבות פזורות לגננות שעובדות תחת העירייה.

הבהרה כזאת היא סחטנות. אנשי בנט ניסו לערב את ליצמן (במסגרת הברית הלוהטת בנט&ליצמן) שיעזור להם בסחטנות הזאת אבל ליצמן רמז להם שמדובר בראש עיר שמתנהג כמו שייח' של כפר ערבי.

נפתלי בנט הוא שר חינוך טוב. התקציבים שיש לו ביד מחולקים לפי צרכים חשובים ופחות בשביל ריצוי גורמים כאלה ואחרים אבל במקרה הזה בנט נוהג בחכמה שהוא לא מסכים לסחטנות בוטה שכזאת. וזה גם המסר שהעבירו אנשי בנט לראש העיר החרדי.

הפתרון המסתמן כרגע הוא שיוקצה שטח בשכונת קרית הרצוג בעיר וכבר בשנת הלימודים הקרובה תלמידות האולפנה (שחלקם הגדול בכלל לא תושבות בני ברק) יוכלו להעמיק בשיעורים בשקט הודות לשר החינוך (שגם עמד בסחטנות וגם כנראה יביא לסוף המשבר) ובא לציון גואל.

הכותב הינו מגיש תכניות ברדיו גלי ישראל וגם משמש ככתב הפוליטי של התחנה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן