הסוף להשפלה: נציגי ההוצאה לפועל לא יפתיעו בערב החג

הכנסת אישרה בטרומית הצעת חוק, לפיה לא ינקטו הליכי גבייה והוצאה לפועל, שלושה ימים לפני חגים שחוגגים ב"מועדי ישראל"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 10/02/16 15:14 א באדר א'

הסוף להשפלה: נציגי ההוצאה לפועל לא יפתיעו בערב החג
shutterstock, צילום: shutterstock

מליאת הכנסת אישרה היום (ד') בקריאה טרומית את הצעת חוק אי נקיטת הליכים לפני מועדי ישראל, של חבר הכנסת ישראל אייכלר. לפי ההצעה, לא יינקטו נגד חייב הליכי גבייה בהוצאה לפועל או הליכים לגביית מס, בין היתר על ידי פקיד גבייה או גובה מס, בשלושת הימים שלפני מועדי ישראל.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי מטרתה למנוע פגיעה גדולה, שכן בימים ספורים בלבד אין אפשרות לגייס את החוב בימי חג: "מטרת הסנקציות נגד חייבים, אינה לחנך את הציבור למוסר תשלומים. רוב החייבים אין להם מהיכן לשלם ומסתבכים. לכן מטרת ההוצאה לפועל היא לכפות את החייב, במטרה להוציא ממנו את כספי הזכאי. אבל כאשר עושים זאת בערבי חגים ומועדים, הפגיעה היא בלתי מידתית. מאחר והחייב לא יספיק לגייס את סכום החוב באותם ימי חג ומועד. לכן מוצע למנוע הליכי הוצאה לפועל בשלושת הימים שלפני מועדי ישראל."

ח"כ אייכלר אמר כי הצעת החוק, היא תחילתו של שינוי, שישים קץ להתנהלות ברוטלית של חברות פרטיות שמעכלות רכוש:"רק אתמול היה דיון בוועדה לפניות ציבור, שבן שחייב כסף גר אצל הוריו, ובאו מעקלים ועיקלו את המיטלטלין של ההורים שהם בכלל לא חייבים. בדיור גילינו שלא ההוצאה לפועל באים לקחת את המיטלטלין אלא חברות פרטיות שנמדדות לפי ההתחלה שלהם. כך זה מתנהל כמו שוק אפור והמעקלים עושים את זה בברוטליות".

עוד הוסיף אייכלר כי החוק יחול גם על מועדי חג של העדה המוסלמית. 44 חברי כנסת תמכו בהצעה שתעבור כעת לוועדת העבודה והרווחה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן