הנשיא ריבלין ישקול הענקת חנינה לקצב

לאחר שבקשת החנינה לקיצור עונשו של הנשיא לשעבר נדחתה, גורמים טוענים כי קצב יגיש בקשה נוספת בשל הידרדרות במצבו הנפשי.

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 01/05/16 10:00 כג בניסן התשעו

הנשיא ריבלין ישקול הענקת חנינה לקצב
פלאש90, צילום: פלאש90

נשיא המדינה ראובן ריבלין, עתיד לדון בזמן הקרוב בהענקת חנינה נשיאותית לנשיא לשעבר משה קצב בטענה להידרדרות במצבו הבריאותי, לאחר שהורשע באונס ונידון לשבע שנות מאסר. כך פורסם הבוקר (א')בעיתון "ידיעות אחרונות".

המידע על מצבו הנפשי של קצב, הגיע ללשכתו של הנשיא ריבלין. בפני הנשיא מונחות שתי בקשות חנינה לקצב. הראשונה הוגשה על-ידי רעייתו גילה, והשנייה על ידי פרקליטו, עו"ד ציון אמיר.

על פי ההערכה, ומשום שנדחתה הבקשה לניכוי שליש, בקשות חדשות למתן חנינה יוגשו כבר בימים הקרובים על-ידי עורכי דינו, והפעם הנימוק יהיה ההידרדרות החריפה והמהירה במצבו הנפשי בשבועות האחרונים.

על אף שלא נהוג לבקש חנינה מהנשיא זמן קצר לאחר שהתנהל הליך לקיצור עונש על-ידי ועדת השחרורים של שב"ס, בכל מקרה נתונה בידי נשיא המדינה מה שמכונה "סמכות של חסד", שבה הוא רשאי להשתמש אם נוצרו תנאים חדשים המצדיקים הענקת חנינה לאסיר.

עוד לפני החלטת ועדת השחרורים, פורסם כי ריבלין והשרה שקד הביעו תמיכה במתן חנינה לקצב. ההחלטה לשקול מענק חנינה לנשיא לשעבר, עוררה סערה בקרב חברי כנסת וארגוני נשים, שהתנגדו לניכוי שליש ממאסרו של קצב.

בבית הנשיא הכחישו את הדיווחים: "הנשיא לא הביע תמיכה במתן חנינה לקצב. הנשיא ידון בסוגיה זו ויגבש את עמדתו, אם וכאשר יידרש לכך כפי שהוא נוהג בכל בקשת חנינה אחרת המובאת לפניו", אמרו בבית הנשיא.

שקד אמרה לפני חודש וחצי כי אין בכוונת להתערב בהליך ועדת השחרורים בשום צורה, אך ציינה: "הוועדה, שמנהלת הליך עצמאי בראשות שופט, שוקלת הרבה קריטריונים על פי חוק. בין היתר מסוכנות לציבור, התנהגות בכלא, שיקום האסיר ועוד. הודאה וחרטה לא מהוות קריטריון על פי החוק, אבל הן כמובן נשקלות על ידי הוועדה במסגרת יכולת השיקום של כל אסיר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן