הנשיא ריבלין ביקר בסוכה של הגרעין התורני בלוד: אתם החלוצים של הדור הזה

80 אלף איש בברכת כהנים בכותל המערבי, הנשיא ריבלין התארח בגרעין התורני בלוד ולאירועים בחברון, בשומרון, בגוש עציון ובהר חברון הגיעו אלפים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/10/14 15:59 יח בתשרי התשעה

הנשיא ריבלין ביקר בסוכה של הגרעין התורני בלוד: אתם החלוצים של הדור הזה
דוברות הגרעין התורני, צילום: דוברות הגרעין התורני

מאות אלפים יצאו הבוקר (א') לאירועים, עצרות וטיולים ברחבי הארץ. לאירוע ברכת הכהנים המסורתי בכותל המערבי הגיעו 80 אלף איש. באירוע השתתפו הרבנים הראשיים - הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, וכן רב הכותל - הרב שמואל רבינוביץ.

הרב הראשי דוד לאו אמר כי מרגש אותו לראות איך כל שנה מחדש עשרות אלפי יהודים מכל רחבי תבל מגיעים לטקס המסורתי ללא חשש ממזג האוויר או מהמצב הביטחוני, "מחמם את הלב לראות את כל עם ישראל יחד. תפילת ברכת הכהנים המסורתית מזכירה לי את מצות ארבעת המינים בחג כאשר כל אחד מאיתנו מחבר בין ארבעה מינים שאין לכאורה קשר ביניהם ועושים מהם אגודה אחת, כך בברכת הכהנים בחג, רואים את כל עם ישראל מכל העדות והחוגים, מהארץ ומהעולם, יהודים מכל הסוגים שמתאספים יחד לאגודה אחת, תפילה אחת, תפילת חג מרגשת ומיוחדת יחד".

לגרעין התורני בלוד הגיע נשיא המדינה ראובן ריבלין, במסגרת 'הסוכה הנודדת'. לרגל חג הסוכות הראשון שלו בתפקיד, החליט הנשיא ריבלין לשנות את מנהג סוכת הנשיא המארחת. עד כה נפתחה מדי שנה סוכת בית הנשיא לכלל הציבור וכל אזרח שחפץ בכניסה אליה יכול היה לבקר בסוכתו של האזרח מספר 1. השנה יזם ריבלין כי סוכת הנשיא תהיה נודדת ותעבור בין נקודות שונות ברחבי הארץ.

המפגש התנהל כפאנל פתוח בהשתתפות ראש העיר לוד יאיר רביבו אשר אירח את כל המאורע המיוחד ובתור מי שעומד בראש הארגון החברתי בעל הפעילות המשמעותית ביותר בלוד, זכה בני פרינץ מנכ"ל הגרעין התורני בעיר להיות הראשון שמציג לנשיא את פעילות הגרעין.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=C014COsL8L4[/embed]

פרינץ סיפר על הגרעין המונה למעלה מ-600 משפחות, ועל הפעילות החברתית הענפה שמבצעים חברי הגרעין. פרינץ תיאר את שלל פעילויות החינוך והרווחה של הגרעין וסיפר על שורת יוזמות ופרויקטים עתידיים שאותם צפוי הגרעין להוביל בהמשך. עם סיום דבריו של פרינץ אמר נשיא המדינה "אנשי האמונה ואנשי הקבוצה הדתית שהגיעו ללוד מכל רחבי הארץ, אתם החלוצים של הדור הזה". הנשיא גם ברך על העובדה שבגני הילדים של הגרעין התורני לומדים ילדים מכל המגזרים בעיר לוד.

אלפים ביו"ש

לשומרון, לבנימין, לגוש עציון ולהר חברון הגיעו עשרות אלפי מבקרים שביקרו ביקבים, בפסטיבלים ובשלל אירועים נוספים. מאות מטיילים הגיעו לנחל גוברין שבמועצה האזורית הר חברון. בין שלל המטיילים הייתה גם יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ איילת שקד, שקיימה סיור חג בסוסיא, לרגל חול המועד סוכות. במהלך ביקורה בישוב, שקד ביקרה במחלבת חלב הארץ, ביקב שוקק ובאתר הארכאולוגי.

"משמח לראות חקלאות עברית בהר חברון", אמרה. "למרות הקשיים הביורוקרטים ופטפוטי השמאל החקלאות כאן עולה ופורחת. מאוד מומלץ להגיע לאתר בסוסיא בחול המועד. בית הכנסת בסוסיא, מתקופת התלמוד הוא אחד מארבעת בתי הכנסת באזור דרום הר חברון: בסמוע, מעון יתיר וסוסיא. הם מסמלים את החיבור בין ההתחשבות החדשה להתיישבות הקדומה".

(צילום: דוברות שקד)

אלפי ישראלים הגיעו בחג הסוכות לאתרי הנופש בגוש עציון, רבים מהם פקדו מספר אתרים חדשים שנפתחו לאחרונה בגוש, בנוסף נרשמה עלייה גבוהה בתפוסה של אתרי התיירות השונים.

בשנים האחרונות עלה אזור גוש עציון על מפת התיירות הארצית והעולמית ולמעלה מחצי מיליון תיירים פוקדים בכל שנה את אתרי התיירות השונים, בין היתר פקדו אותם מטיילים אתרי תיירות חדשים שנחנכו לא מכבר בגוש.

מנהל בי"ס שדה כפר עציון, ירון רוזנטל: "בשנים האחרונות עמלנו רבות על מיתוג גוש עציון כאזור תיירות וכעת אנו נמצאים בשיא מבקרים של כל הזמנים. אנו שמחים על הגידול בתיירות אבל בעיקר שמחים לחשוף בפני עם ישראל את ארץ יהודה - ערש האומה העברית. לאחרונה חנכנו צימרים חדשים אשר נותנים גם אפשרות לינה ברמה גבוהה מאוד, " הציבור הישראלי תופס את הגוש כאזור תיירותי לא פחות מאזורים תיירותיים מוכרים אחרים בארץ".

למעלה משישים אלף איש הגיעו ביום הראשון של חול המועד לחברון ולהר חברון. בחברון התקיים מופע של ענק הזמר מרדכי בן דוד.

עמותת "תיירות תלם אדורה" קלטה לתוכה כחמש מאות מבקרים שנהנו להשתכשך במעיינות גוברין ובבריכות המים הנעימות. למחפשי האטרקציות באזור היה טיול רכבים של "מדרשת חברון" בו השתתפו קרוב למאה איש.

בהולי קקאו שבמעלה חבר סיירו היום מאות מבקרים שלמדו טעמו ונהנו מהשוקולד היוקרתי ומהיצור במקום. בנוסף, למעלה מארבע מאות איש עברו הדרכה וסדנאות במפעל המיוחד של "עשבי קדם".

כחמישים אלף איש הגיעו למערת המכפלה, התפללו באולם יצחק שנפתח ליהודים ונהנו מהזמר מרדכי בן דוד. למעוניינים יצאו סיורים ברחבי עיר האבות. הערב הסתיים במופע אינטימי ביקב שוקק השוכן בסוסיא.

למעלה משלושת אלפים מפות ארץ יהודה חולקו ע"י העמותה החדשה המאגדת בתוכה את חברון, קרית ארבע והר חברון.

(צילום: תיירות תלם אדורה) מאות מטיילים בנחל גוברין

מלאכי לוינגר, ראש מועצת קרית ארבע חברון, מציין כי "אני שמח על ההחלטה המשותפת בין המועצות השונות והיוזמה שהביאה להקמת מנהלת תיירות, האזור שלנו משופע במקומות תיירותיים ומהנים ועל כן מהלך זה מבורך ביותר וחוויית המבקרים תהיה משמעותית ומיטבית, אני קורא לעם ישראל להגיע בהמוניו ולהצטרף לאלפי המבקרים שפוקדים מדי שנה את עיר האבות והאתרים ההיסטוריים השונים באווירה שכולה אחדות וחיבור בין חלקי העם כיאה לרוח החג".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן