"הניסיון להדיח את הרב ריסקין: נקמה על עמדותיו ופסיקותיו ההלכתיות"

בצהר זעמו על הפרסומים בנוגע לרצון להדיח את הרב ריסקין במועצת הרבנות הראשית והבהירו: הרב ריסקין הוא סמל ומופת להנהגה רוחנית"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/05/15 16:32 ז בסיון התשעה

"הניסיון להדיח את הרב ריסקין: נקמה על עמדותיו ופסיקותיו ההלכתיות"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

זעם בארגון רבני צהר לאחר הפרסום ב'כיפה' לפיו גורמים בכירים במועצת הרבנות הראשית מעוניינים להדיח את הרב שלמה ריסקין בשל דעותיו בנוגע לנושא הגיור.

בהודעה חריפה שהוציאו נמסר כי "מעל הנסיון להדיח את הרב ריסקין מתפקיד רבה של אפרת מתנוסס דגל אדום של נקמה על עמדותיו ופסיקותיו ההלכתיות".

"הרב שלמה ריסקין שמנהיג את הקהילה באפרת באהבה ובמסירות ומקובל על רוב רובם של התושבים, הוא סמל ומופת להנהגה רוחנית”, הוסיפו עוד בארגון רבני צהר ותקפו: "במקום לפאר ולקלס אותו ברבים בוחרים אישים ברבנות להפסיק את כהונתו טרם זמנה משיקולים פוליטיים וככל הנראה תוך נסיון למנות מקורבים".

כזכור, הבוקר (ב') פורסם ב'כיפה' כי גורמים בכירים במועצת הרבנות הראשית מעוניינים לפעול להדחתו של הרב ריסקין בכך שלא יאריכו את כהונתו. הרב ריסקין יחגוג השבוע יום הולדת 75, ועל פי נהלי הרבנות הראשית ניתן להאריך את כהונתו בחמש שנים נוספות.

בישיבת מועצת הרבנות הראשית שהתקיימה היום (ב') הוחלט כי הרב ריסקין יוזמן לדיון, בעקבותיו יוחלט האם להאריך את כהונתו. לדברי גורמים ברבנות הראשית מדובר בהליך שמקובל ולא בהחלטה פרסונלית לגבי הרב ריסקין.