המתלוננות נגד אופק ונעמה בוכריס

רעייתו של הקצין הבכיר לשעבר התנערה מעסקת הטיעון שנחתמה, "אופק עשה את זה בשבילנו. אין הוכחות עובדתיות". המתלוננות זעמו ואמרו כי "אילולא הודה, היה נשלח למקום הראוי לו, מאחורי סורג ובריח"

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/02/17 09:22 ל בשבט התשעז

המתלוננות נגד אופק ונעמה בוכריס
כרמלה מנשה, צילום: כרמלה מנשה

בסוף השבוע שודר בערוץ 2 ראיון עם אשתו של אופק בוכריס, במהלכו אמרה כי בעלה הודה במיוחס לו לבקשתה בלב וכי מדובר בעלילות שקר. הדברים הקשים עוררו עליה ביקורות זועמות מצדן של המתלוננות שטענו כי מדובר ב"התנהלות מבישה".

לפני כחודש אישר בית המשפט את עסקת הטיעון, במסגרתה הודה הקצין הבכיר לשעבר בחלק מעבירות המין המיוחסות לו. בהתייחסות פומבית ראשונה, יצאה רעייתו נעמה להגנתו ותקפה את המתלוננות נגדו. לדבריה לא בטוח שעסקת הטיעון היתה נרקמת אילולא ביקשה זאת מבוכריס, "אופק עשה את זה בשבילנו. רציתי שיעזבו אותו בשקט. כשיצאנו לדרך אמרתי 'עד הכלא!'. היום אני אומרת לעצמי על מה? בשביל מי? אז שיגידו שבסוף הוא הודה. זה לא מעניין אותי בכלל. באיזשהו שלב כבר כל כך נמאס מזה. אני אומרת לו 'לך תגיד שגם רצחת אותה, שיעזבו אותך בשקט'".

בראיון ביטלה בוכריס כליל את הודאתו של בעלה בבעילה אסורה בהסכמה, התעלמה מכך שלקח אחריות על מעשיו והביע "צער עמוק" עליהם והתעקשה שלא עשה דבר. "זה תיק שאין בו הוכחות עובדתיות", קבעה. "זה תיק קלאסי של מילה מול מילה והמילה שלה שווה יותר". בראיון מחתה בוכריס על הקלות שבה נשים יכולות להתלונן ולהעליל על גברים, "זה יכול לקרות לכל אחד".

עורכות דינם של שתי המתלוננות זעמו על הראיון ובמכתב ששיגרו לפרקליט הצבאי הראשי כתבו כי "בוכריס מכיר את חומר הראיות בתיק ויודע שאילולא הודה ונטל אחריות על מעשיו, היה מורשע בעבירות אינוס ונשלח אל המקום הראוי לו מאחורי סורג ובריח. בכך עשה טובה גדולה לעצמו, ולעצמו בלבד".

לטענתן, "אין לבוכריס שום כוונה אמיתית להילחם על חפותו במקום המיועד לכך בבית־הדין, ולכן נבחר עיתוי פרסום הראיון לאחר שחלף המועד לערעור על פסק הדין. במקום לפזר דיבורים חסרי כיסוי, יכול בוכריס לבקש להאריך מועד לצורך הגשת הערעור ולבקש לחזור בו מהודאתו ולנהל את התיק. אין לנו עניין בהודאות שנותנן טוען שהן הודאות שווא".

בסביבת המתלוננות גם אמרו כי אם אכן מדובר בניסיון של בוכריס לחזור בו מנטילת האחריות שלו, "הרי שמדובר בהתנהלות מבישה ומכוערת שאינה הולמת גם את הדרגות שעדיין נותרו לו (בחסד) על כתפיו. בשים לב להכחשותיו הגורפות והשקריות בפני הציבור בטרם התייצב בבית־הדין והודה במיוחס לו, אין כאן שום חדש: זה האיש וזו דרכו לא קצין ולא ג'נטלמן".

גליה וולוך, יו"ר נעמת, הוסיפה: "בוכריס הודה כי עשה את המעשים, וחבל שהוא שולח את אשתו לשלוח מסרים מטעים שכאלה. חלק מהותי מעסקת הטיעון כלל הודאה ולקיחת אחריות. הראיון של נעמה בוכריס לא מכבד אותה ומפר את העקרונות שהיוו בסיס להסדר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן