המתכון המושלם לחינה בשיער

איך להעלים את הריח ולגרום לצבע להיתפס? איך שולטים בגווני האדום כדי שהתוצאה תהיה לשביעות רצונך? כל סודות החינה ממש כאן

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 05/01/16 12:33 כד בטבת התשעו

המתכון המושלם לחינה בשיער
Shutterstock, צילום: Shutterstock

בימי נעורי המאושרים והמרדניים גמלה בליבי ההחלטה להפוך לג'ינג'ית בניגוד לרצון הורי. הלכתי לחברה ללילה וזכיתי לחינה הראשונה בחיי. חזרתי הביתה שמחה ואדמונית לזוג הורים שהפכו קצת אדמוניים בעצמם אחרי שמבטם נח על ראשי. מאז עברתי לילות חינה רבים וניסיון עתיר שנים שהביא אותי למתכון החינה המושלם. מומלץ לנסות בבית!

לתוך המתכון הבסיסי של חינה לשיער שכולל בין רבע לחצי קילו (תלוי באורך השיער) גרגרי חינה אדומה עם מים חמים, הוסיפי את החומרים הבאים על פי רצונך:

להעלים את הריח
אחרי החינה הראשונה שלי הרגשתי במשך שבוע כאילו אני מסתובבת עם טרול ענק ומסריח שיושב לי על הראש ומטריד אותי ואת הסביבה שלי (דמיינו את שרק ופיונה של דיסני הולכים איתכם לכל מקום). טיפ מושלם שימתן את הריח המסריח וידאג כי הוא לא ייתפס בשיער הוא הכנסת תמצית לוונדר (יש גם בריחות אחרים למי שלא חובב את הריח הזה ספציפית) לתוך בלילת החינה. 8-9 טיפות יעשו את העבודה מעולה ואפילו ישאירו אתכם עם ריח טוב. תמציות ריח ניתן לקנות בבתי מרקחת בבקבוקים קטנים.

(צילום: shutterstock)

לשלוט בגוון הצבע- אדום עמוק או ג'ינג'י שובב?
רוצה לעשות חינה אבל לא מעוניינת באדום בוהק או ג'ינג'י? אם תכניסי שקיות תה בצבעי ורוד-סגול לבלילת החינה תקבלי גוון אדום מעט כהה יותר, עמוק יותר ויפה. לפני שתשפכי את מים חמים על גרגרי החינה מומלץ להוסיף למים את התיונים, לסחוט אותם היטב (עם הידיים- עד שכל הצבע יוצא מהתיון) ולהכניס אל החינה את התה המרוכז במקום מים רגילים (לחצי קילו חינה דרושות ככוס וחצי מים). בנוסף מומלץ להוציא את הגרגרים משני תיונים יבשים נוספים ולהוסיף לבלילה.

למי שרוצה להיות יותר ג'ינג'ית ובולטת מומלץ להכניס פנימה מיץ לימון שיגרום לגרגרים להוציא מעצמם את המירב.

(צילום: shutterstock)

ברק זה לא רק אובמה
על מנת להעניק ברק לשיער ולדאוג כי הוא לא יתייבש מהחינה (יש לגרגרים נטייה לייבש סוגי שיער מסויימים) הכניסי 2-3 כפות מיונז לבלילה ו-2 ביצים והשיער שלך יהיה בוהק ומבריק כמו פלורוסנט. מיונז וביצים נשמע לך מגעיל? גם ככה הבלילה תמיד נראית ירוקה ובוצית, זה לא הקש שישבור את גב הגמל, תתמודדי. למיטיבות לכת: רבע כוס שמן זית גם תורמת המון!

לא רוצה שהצבע ייעלם אחרי שבוע?
רבע כוס חומץ (אפשר יותר עם הבלילה סמיכה מדי) תתרום הרבה לשימור הצבע בשיער ולתפיסה מירבית שלו.

לאחר שמערבבים את הגרגרים עם כל המרכיבים הנ"ל הבלילה אמורה להיות פחות או יותר במרקם של חומוס, אך מעט יותר רכה. חשוב שהיא לא תצא נוזלית מדי כדי שהקונסטרוקציה לא תטפטף לך מהראש. במידה והבלילה סמיכה מדי הוסיפי שמן זיתחומץמים חמים עד להגעה למרקם המתאים.

אחרי שתמרחי את הבלילה על שערך, עטפי הכל בהמון ניילון נצמד ולכי לישון (מומלץ לעטוף את הכרית שלך בשקית זבל גדולה ומעליה לשים ציפית ישנה. בבוקר תקומי אדומה ומהממת.

זה הזמן להודות לחברתי מהתיכון, נצר לשושלת ביטון היקרה שחשפה בפני את רזי החינה ואיפשרה לי מרד נעורים ראוי.


(צילום: Lapina Shutterstock)