המתיישבים יוצאים לקרב בלימה נגד ההסכם המדיני

ארגוני המתיישבים ביהודה ושומרון לא מחכים להסכם מדיני ופותחים בקמפיין תחת הכותרת "אוסלו ג´ כבר כאן". לדבריהם, "כשלבני תביא הסכם זה עלול להיות מאוחר מידי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/12/13 16:37 כג בטבת התשעד

המתיישבים יוצאים לקרב בלימה נגד ההסכם המדיני

לראשונה מאז הקמת הממשלה, בארגוני המתיישבים ביהודה ושומרון לא ממתינים להסכם: המטה המשותף לוועדי המתיישבים בשומרון ובנימין יחד עם תנועת קוממיות החלו השבוע בקמפיין ענק המזהיר את הציבור מפני "הסכם אוסלו ג'".

"מישהו מנסה להשתיק את זה אבל מתחת לאף שלנו לבני ומולכו מקדמים גירוש יהודים מאסיבי מיישובי יהודה ושמרון", מסביר בני קצובר, יו"ר ועד מתיישבי השומרון. "ג'ון קרי כל כמה ימים מגיע לארץ וכבר התחילו לדבר על סידורי ביטחון בבקעת הירדן כאילו עתיד יהודה ושומרון כבר נחתם", מוסיף בצלאל סמוטריץ' מהמטה המשותף.

במטה המשותף מציינים כי בכדי שמפלגות הימין לא יצטרכו לפרוש מהממשלה לכשיובא ההסכם הם צריכות להיאבק בניסיונות של לבני לפגוע באינטרסים של ישראל - היום ומתוך הממשלה. "במידה ולבני תניח הסכם וג'ון קרי יסמוך את ידיו על הנוסח הסופי - מפלגות הימין יפרשו מהקואליציה אבל זה כבר יהיה מאוחר מידי", מדגיש סמוטריץ'.

"ניסיון העבר מלמד אותנו כי פרישה מהממשלה של מפלגות ימין, דוגמת הבית היהודי וישראל ביתנו, לא אפקטיבית כאשר ההסכם כבר חתום. "לא נפתור את מנהיגי מפלגות הימין בדיבורים על פרישה מהממשלה לכשיובא הסכם אוסלו ג' להצבעת השרים", מציין סמוטריץ', "השטח דורש הבהרות ממנהיגי הימין ואמירות ברורות על סיכול כל הסכם כניעה המנוגד לאינטרסים של מדינת ישראל.

"כשזה יתלקח, יהיה מאוחר. חייבים לכבות את זה עכשיו", נכתב במודעות הקמפיין, שיתמקד בשלב הראשוני באינטרנט ובעיתונים. "כל הסימנים מראים שבחדרי המשא ומתן מקדמים הסכם מסוכן לישראל אך משום מה מנהיגי הימין ממלאים את פיהם מים", מסביר קצובר ומדגיש כי "השקט התעשייתי הזה נגמר. הקמפיין הוא התחלה של מאבק עיקש לביטול הסכנה המרחפת על ההתיישבות".