המשמעת הקואליציונית הופרה: כל הצעות החוק של הקואליציה ירדו מסדר היום

מהומה בכנסת: שר האוצר כחלון התנגד לחוק ההסדרה, בנט אמר כי מפלגתו תפר את המשמעת הקואליציונית וח"כ סמוטריץ' הצביע בעד חוק של ח"כ אראל מרגלית

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 30/11/16 15:00 כט בחשון התשעז

המשמעת הקואליציונית הופרה: כל הצעות החוק של הקואליציה ירדו מסדר היום
דוברות, צילום: דוברות

כל הצעות החוק של הקואליציה הוסרו מסדר היום של מליאת הכנסת בעקבות חשש כי חברי הכנסת יפרו את המשמעת הקואליציונית.

דרמה במליאת הכנסת, חוק ההסדרה היה אמור לעלות היום למליאה להצבעה בקריאה ראשונה. שר האוצר ויו"ר מפלגת "כולנו", משה כחלון, התנגד להעלאת החוק להצבעה ואיים כי לא יתמוך בחוק.

בתגובה הודיע שר החינוך נפתלי בנט לקבינט כי לא ישתף פעולה עם הקואליציה עד שיעבור חוק ההסדרה וכי בדומה לכחלון- הבית היהודי תפר גם היא את המשמעת הקואליציונית.

חוק ההסדרה נדחה ליום שני הקרוב ויחד איתו הוסרו כל הצעות החוק של הקואליציה שהיו אמורות לעלות היום להצבעה במליאה, ביניהם גם "חוק המואזין" של ח"כ מוטי יוגב.

במקביל, ח"כ בצלאל סמוטריץ' הצביע בעד שני חוקים של האופוזיציה והפר בגלוי את המשמעת הקואליציונית. "מחוייב לצפון במעשים ולא רק בדיבורים" כתב ח"כ סמוטריץ' בעמוד הפייסבוק שלו. "כרגע הצבעתי בעד שני חוקים חשובים מאוד של ח"כ אראל מרגלית שיסיעו מאוד לפיתוח הצפון, בניגוד לעמדת הקואליציה. ההצבעה בניגוד לעמדת הקואליציה לא קלה לי ויתכן ואשלם על כך מחיר, אבל יש רגעים שבהם ח"כ צריך להצביע על פי מצפונו".

ח"כ סמוטריץ' הסביר כי "ההצעות מבקשות לעודד חברות ואנשים לעבור לצפון הארץ באמצעות השקעה גדולה של מדינת ישראל בתמריצים. מפעלים ואזרחים שיעברו יזכו לתמיכה המדינה על ידי נתינת מענקים, סיוע בשכר דירה, הנחה בארנונה ועוד. לצערי כרגע התכנית האסטרטגית לפיתוח הצפון אינה מתקדמת והאוצר מסרב להקצות את התקציב לשם כך. במצב הזה אין ברירה אלא לחזק את הצפון בחוק ולכן הצבעתי על פי מצפוני ותמכתי בה. הצפון לא צריך נדבות. הצפון צריך השקעות. השקעות חכמות שבעתיד יוחזרו למדינה פי כמה וכמה".