המשטרה נלחמת ב"הסתה": פעיל הר הבית נעצר כי פרסם תמונה שלו עם דגל ישראל בהר הבית

משטרת ישראל מצאה את הפושע שיבעיר את המזרח התיכון ועצרה פעיל הר הבית שפרסם בדף הפייסבוק שלו תמונה עם דגל ישראל כשברקע הר הבית

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/16 13:05 ו בתמוז התשעו

המשטרה נלחמת ב"הסתה": פעיל הר הבית נעצר כי פרסם תמונה שלו עם דגל ישראל בהר הבית
shutterstock, צילום: shutterstock

פעיל הר הבית נעצר בחשד שבדף הפייסבוק שלו פורסמה תמונה ובה הוא נראה מניף דגל ישראל כשברקע הר הבית. עו"ד רחביה פילץ מארגון חוננו: "הצעד הבא - מעצר הצנחנים שתמונתם עם דגל ישראל בהר הבית פורסמה בתקשורת"

פעיל הר הבית נעצר הבוקר בידי בלשי משטרה בשעה שעשה את דרכו לאירוע ההזדהות עם משפחת אריאל בכניסה להר הבית, אירוע שמתקיים לזכר הלל יפה אריאל הי"ד שנרצחה בביתה בקרית ארבע.

הפעיל נלקח לתחנת המשטרה שם נחקר בחשד שתכנן לבצע "פרובוקציות" באירוע, וכן בחשד שפרסם בדף הפייסבוק שלו תמונה בה הוא נראה אוחז דגל ישראל כשברקע התמונה נמצא הר הבית. התמונה ככל הנראה נערכה בפוטושופ, ועליה נכתב "שאו ציונה נס ודגל".

עו"ד רחביה פילץ מארגון חוננו הגיע לתחנת המשטרה להעניק סיוע משפטי לעצור.

בפוסט שצורף לתמונה תואר כיצד נחקר אברהם משה לונץ, בידי השלטון הטורקי בזמן מלחמת העולם הראשונה, לאחר שחיבר את השירון העברי הראשון "כינור ציון" ובו חמישים שירים ציוניים ולאומיים, ביניהם השיר 'שאו ציונה נס ודגל', תחת השם "נס ציונה".

"בזמן מלחמת העולם הראשונה הוזמן לונץ לחקירה ע"י השלטון הטורקי בעוון הסתה לאומית למרד. בידי החוקרים היה הנוסח המתורגם לטורקית של השירים "שאו ציונה" ו"התקווה". 'מה יש לכם בלב פנימה?', שאל החוקר את לונץ, ו'איזה דגל אתה קורא להניף ב"שאו נס ציונה"'? לונץ הסביר בסבלנות, ורחל ינאית, המתורגמנית, ניסתה לרכך את לב החוקרים. בסופו של דבר הוטל על לונץ קנס כספי, דפוסו נסגר, וספריו הוחרמו", נכתב.

"חלומו של העם היהודי המתגשם בימינו הוא חלום שיבת ציון, ציון היא כינוי להר הבית, ליבו של העם היהודי", נכתב על פי החשד בידי הפעיל בפייסבוק. "ציון מסמלת את הקשר שלנו עם הקב"ה, יהודים בכל העולם מתפללים אלפי שנים אל ציון. במשך 2000 שנה אנו כמהים לשיבת ציון וזה בהחלט הזמן הנכון לממש כמיה זו, אני קורא לכם להצטרף אל העולים ביום העצמאות במטרה להניף את הדגל בציון! כי שום מעצר או סנקציה לא באמת יעצרו אותנו בחתירה לגאולת ישראל".

עו"ד פילץ מארגון חוננו, שהוא גם דודה של הילדה הלל אריאל הי"ד מסר בתגובה למעצר: "חבל מאוד שהמשטרה שלא מנעה את רצח הלל גם לא מאפשרת להנציח את זכרה בצורה מכובדת. היום נשבר שיא נוסף ברדיפת פעילי הר הבית. לאחר שחוקרים אדם שתמונתו עם דגל ישראל בהר הבית פורסמה בפייסבוק, לא נותר אלא לצפות לחקירה מהירה ויסודית של הצנחנים שצולמו מניפים את דגל ישראל בהר הבית".

הפוסט ה"מסוכן":

(צילום: )