המערכת המשפטית והפוליטית נפרדת מיעקב נאמן

המערכת הפוליטית סופדת לאיש שהצליח לחבר בין עולמות: מנשיא המדינה, יו"ר האופוזיציה, יו"ר הכנסת וראש הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/01/17 22:46 ג בטבת התשעז

המערכת המשפטית והפוליטית נפרדת מיעקב נאמן
Yossi Zamir/Flash90, צילום: Yossi Zamir/Flash90

במערכת הפוליטית מימין ומשמאל ובמערכת המשפט נפרדו היום מיעקב נאמן שהיה חלק ממשרד עורכי דין גדול מאוד וגם שר המשפטים בעשור הקודם.

נשיא המדינה, ראובן ריבלי שהיה חברו לספסל הלימודים באוניברסיטה העברית של נאמן סיפר עליו: "הלך מאיתנו חבר ואיש הגות רב מעשה. יעקב היה משפטן מובהק אך גם מחוץ לכתליו של בית המשפט עסק בצרכי ציבור ללא הרף ושלא על מנת לקבל תמורה. רק לפני שבוע שוחחנו. ״אני זקוק לעצה הטובה שלך,״ אמרתי. גם ממיטת חוליו הבטיח יעקב שנפגש שוב מיד כשיתחזק.
יעקב, חברי לספסל בית הכנסת, גם אלה אשר חלקו על עמדותייך, על החלטותיך, ראו בך תמיד בר פלוגתא ראוי ומעמיק. לכתך מאיתנו מותיר חלל עצום בעולמנו".

ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג, שנאמן היה שותפו של אביו והקימו יחד את המשרד 'הרצוג, פוקס נאמן' ספד לו ואמר: "פרופסור יעקב נאמן, שר המשפטים ושר האוצר לשעבר, היה מורה וחבר קרוב במשך עשרות בשנים. איש רחב לב, רחב אופקים, אדם נדיב שתמך בשירות בצה״ל, בחיבור בין קבוצות בחברה הישראלית, משפטן מובהק ובעל עשייה ציבורית ומשפטית גדולה וחשובה למדינת ישראל ואזרחיה. הייתה לי הזכות לצפות בפועלו עשרות שנים, תחילה כשותפו של אבי חיים הרצוג ז״ל ולאחר מכן כתלמידו ושותפו, לפני שפרשתי לטובת השליחות הציבורית בעידודו של יעקב, ולצידו בממשלת ישראל. במהלך אותן שנים, תמיד ראה בראש ובראשונה את טובת המדינה ואחדות העם כמטרה עליונה ולשם כך פעל. תנחומי מעומק הלב לרעייתו האהובה הדסה לילדיו ונכדיו היקרים ולמוקיריו הרבים״.

היועץ המשפטי לממשלה, ד״ר אביחי מנדלבליט: ״אנו מרכינים היום את ראשנו, עם לכתו של פרופ׳ יעקב נאמן, אשר כיהן כשר המשפטים בשנים 2009-2013. פרופ׳ נאמן שילב בעשייתו רבת השנים בין פרקטיקה, אקדמיה ועשייה ציבורית עניפה, ובכולן היה מופת לחתירה מתמדת למצוינות. תרומתו הרבה לחברה הישראלית ולמערכת המשפט בישראל, והשילוב הייחודי שהביא בכל עשייתו בין ממלכתיות, פשרה והידברות, הם מורשתו, אשר תלווה אותנו עוד שנים רבות. יהי זכרו ברוך.״

שרת המשפטים לשעבר, ח"כ ציפי לבני: ״מצער מאוד לשמוע על מותו של יעקב נאמן, תלמיד חכם שידע לחבר בין אנשים, לפשר בין עמדות ולתת עצה טובה ונבונה בכל עת. אזכור לטובה את הימים שבהם עבדנו יחד בעת, כשכיהן כשר אוצר ושר משפטים. יהי זכרו ברוך״.

יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין ספד לשר לשעבר יעקב נאמן: ״יעקב נאמן היה דמות מיוחדת בנוף הציבורי שלנו. ברוך כשרונות ונעים הליכות, נאמן ברמ"ח אבריו למורשתו ולעמו. לא בכדי גויס פעם אחר פעם לשירות הציבורי על המחיר הכרוך בכך. קולו הייחודי, הישרות והנאמנות שלו יחסרו לנו. אני שולח חיבוק חם למשפחתו ולמוקיריו הרבים. יהי זכרו של איש יקר זה ברוך״.