המנהל האזרחי נגד שמעון ריקלין

המנהל האזרחי יפתח בהלכים משפטיים כנגד שמעון ריקלין, זאת לאחר שקיבל היתר לבניית מפעל יודאיקה - אבל פתח במקומו אולם אירועים. ריקלין: "שנים שאני עובד עם רישיון"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 04/01/16 09:19 כג בטבת התשעו

המנהל האזרחי נגד שמעון ריקלין
דוברות, צילום: דוברות

פעיל הבית היהודי שמעון ריקלין, קיבל קרקע באזור התעשייה שער בנימין סמוך לירושלים לצורך הקמת מפעל יודאיקה, אך במקום זאת הקים שם אולם אירועים. כעת מתכוון המִנהל האזרחי ביהודה ושומרון לפתוח נגדו בהליכים משפטיים. כך פורסם אמש בעיתון "גלובס".

בשנת 2006 פנה ריקלין לממונה על הקרקעות ביהודה ושומרון וביקש לקבל קרקע לצורכי תעשייה כדי לפתוח מפעל למוצרי יודאיקה. הקרקע אכן הוקצתה לו, אבל בשנת 2012 נודע למנהל האזרחי כי ריקלין מקים במקום אולם אירועים בניגוד להיתר שקיבל. למרות שנדרש להפסיק את ההקמה, ריקלין פתח את האולם "באר מרים".

מהמנהל האזרחי נמסר אמש: "המחלקה המשפטית העבירה דרישת תשלום עבור שימוש חורג, ובימים אלה ישנה היערכות במנהל להעברת התיק לתביעה משפטית. אנו פועלים כדי להפסיק את השימוש הבלתי חוקי שנעשה על ידי מר ריקלין בקרקע שהוקצתה לו".

ריקלן מסר לכיפה כי האולם פועל בצורה חוקית כבר 4 שנים "הבנייה נעשה בתיאום עם כל הרשויות, לצערי אחרי שהשותף שלי נפצע שינינו את הבקשה מהקמת מפעל יודיאקה להקמת אולם אירועים והבקשה אושרה, יש לנו את כל האישורים שמוכיחים את זה".

בנוגע לטענות על כך שהמנהל האזרחי הולך לפתוח נגדו בהליך משפטי, אומר ריקלין "מדובר בקשקוש אחד גדול. אחרי שנים שאני עובד עם רישיון, אני לא מבין מה קרה שעכשיו נזכרו וגם לא ברור לי על מה התביעה המשפטית".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן