המלחמה באלימות: בלניות יאתרו וידווחו על נשים מוכות המגיעות למקוואות

במסגרת תכנית "עיר ללא אלימות" הוכשרו בלניות ברחבי הארץ לסייע לאתר גברים אלימים תוך כדי עבודתן במקוואות עם הנשים. בקרוב תופעל התכנית גם בציונות הדתית

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/04/15 13:13 ז באייר התשעה

המלחמה באלימות: בלניות יאתרו וידווחו על נשים מוכות המגיעות למקוואות
אילוסטרציה: uri Lenz, פלאש 90, צילום: אילוסטרציה: uri Lenz, פלאש 90

בלא מעט מקרים בשנים האחרונות נטען לגבי הבלניות שהן שואלות יותר מדי שאלות ונכנסות לפרטיות של הטובלות, אך מתברר שיש מקרים בהם השאלות הן אלו שיצילו חיים.

במסגרת התכנית החדשה, הוכשרו בלניות במקוואות ברחבי הארץ לאתר ולדווח על נשים מוכות המגיעות למקווה, ולטפל בהן כך שהגברים האלימים יעצרו.

מדובר בחלק מתכנית 'עיר ללא אלימות' של המשרד לביטחון פנים, שהכבר החלה לפעול בריכוזים חרדיים כדוגמת בבית שמש, בחולון ובמועצה אזורית מטה יהודה, וביום שני האחרון, במסגרת כנס בנושאי מאבק באלימות באמצעים קהילתיים בעיר לוד, הוחלט כי התכנית תורחב לכל הערים והיישובים בהם מופעלת תכנית 'עיר ללא אלימות', במסגרתם מקוואות השייכות גם לציונות הדתית.

"התכנית תורחב לכל היישובים המשתתפים ב'עיר ללא אלימות' וכל מועצה דתית שתרצה להשתתף תוכל להגיש בקשה", אומר גיל חורב, דובר התכנית 'עיר ללא אלימות' ל'כיפה'. “יש תופעה של תת דיווח, ונעשה כאן ניסיון לפנות לנשים”.

"יש אפשרות להגיש תלונות לא רק באמצעות המשטרה אלא במסגרות בתוך הקהילה ואנו רוצים שהנשים ידעו על כך. לא צריכה להישאר אישה אחת ללא מענה, וזה הדבר הנכון לעשות. לא רק באמצעות גורמים חילוניים אלא באמצעות שיתוף וגיוס הקהילה", אומר חורב.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן