המטה החילוני של הבית היהודי: להעמיד לדין את הרב שלום כהן

בעקבות התבטאויותיו החמורות של הרב שלום כהן נגד הבית היהודי ומצביעיו, הפעילים דרשו מהיועץ המשפטי לממשלה להעמידו לדין בגין הסתה ולשון הרע

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 30/07/13 18:05 כג באב התשעג

המטה החילוני של הבית היהודי: להעמיד לדין את הרב שלום כהן
צילום מסך, צילום: צילום מסך

ההבלגה הסתיימה: מטה "בית משותף" - המטה החילוני בבית היהודי - החליט לפעול להעמדתו לדין של חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, הרב שלום כהן, בעקבות דברי הסתה ולשון הרע הוא הוציא בשני אירועים לאחרונה נגד הבית היהודי, מצביעי המפלגה והציבור הדתי לאומי.

במכתב שנשלח ליועץ המשפטי לממשלה, עו“ד יהודה וינשטיין, מזכירים במטה שני אירועים קודמים בהם התבטא הרב כהן בחריפות נגד המגזר הדתי-לאומי. החודש כינה הרב את הבית היהודי "עמלק" והשבוע הוסיף ואמר כי מצביעי המפלגה הינם "מסכנים שהרסו את העולם", "חסרי הלכות", "אנשים שמחטיאים את הרבים" וקבע כי כולנו נגיע לגיהינום".

"דבריו של הרב כהן הינם השתלחות קיצונית מאין כמוה בקבוצה גדולה של אזרחים ישראליים, אוהבי המדינה", כתבו במטה ליועץ המשפטי, "'עמלק' הינו כינוי גנאי מזעזע ביותר המתאר עם אכזרי וסמל לרשע, שעליו חל הציווי "תמחה את זכר עמלק מתחת לשמיים', קרי, להשמידו".

לדבריהם, "בחירת הכינוי 'עמלק', לצד האמירה כי קבוצה שלמה של אנשים תלך לגיהינום, הינן אלימות מילולית משוללת רסן, הטומנת בחובה סכנת החרפה ואף גלישה לאלימות פיזית, כדוגמת האלימות כיום נגד חיילים ברחובות. זאת מאחר וציבור שלם נוטה להיות מושפע מדבריו של הרב ואין לדעת כיצד הדבר עלול להתבטא בפועל. דבריו מהווים הסתה לכל דבר ועניין נגד המפלגה ובוחריה בפרט, וכן נגד ציבור הכיפות הסרוגים והחילונים בכלל".

בסיום מכתבם, פונים פעילי המטה: "אנו, מטה 'בית משותף' - המטה החילוני בבית היהודי, רואים את דבריו בחומרה רבה ועל כן פונים אליך בבקשה לממש את סמכותך להורות למשטרה לפתוח בחקירה נגד הרב כהן ולבחון אפשרות העמדתו לדין בגין הוצאת לשון הרע והשמעת דברי הסתה".

יו"ר מטה בית משותף, ענבל ליבר הוסיפה כי "הרב שלום כהן הינו חלק מתופעה מוכרת וידועה של רבנים המרשים לעצמם להתבטא בצורה פוגענית ומסיתה כלפיי כל מי שאינו חלק מהמגזר החרדי. הגיע הזמן שרשויות המדינה יתערבו וישימו להם גבולות אחת ולתמיד. דבריו ראויים לגינוי ואף לענישה, ומעידים בעיקר על הצורך של הרב לעשות חשבון נפש עמוק עם עצמו ולהבין את הסכנה במסרים שהוא מעביר לשומעיו".