המחאה החברתית לא פגעה בהיקף הפרסום במגזר הדתי

כך עולה מנתוני "יפעת בקרת פרסום", המעידים על צמיחה של כ-11% בהיקף הפרסום במגזר הדתי והחרדי, לעומת ירידה של 4.6% בציבור הכללי

חדשות כיפה אורי פולק 29/01/12 15:32 ה בשבט התשעב

המחאה החברתית לא פגעה בהיקף הפרסום במגזר הדתי
djooki-cc-by, צילום: djooki-cc-by

ענף הפרסום במגזר הדתי והחרדי לא נפגע מתוצאות המהפכה החברתית, בניגוד גמור לתופעה שאפיינה את הירידה בהיקף הפרסום בשוק הישראלי. בעוד הפרסום בכלל האוכלוסייה בישראל נמצא בהאטה ורשם ירידה של 4.6% בשנת 2011, ענף הפרסום הדתי צמח ב-11% - כך עולה מנתוני "יפעת בקרת פרסום" המתפרסמים היום (א').

על פי הנתונים, המחאה החברתית, שגרמה לחברות רבות במשק לעצור ב-2011 את תקציבי הפרסום מחשש לביקורת חריפה מצד מובילי המחאות, לא הצליחה לפגוע בתחרות בשוק הפרסום החרדי והדתי.

"המחאה החברתית של קיץ 2011 שהחלה בשדרות רוטשילד בתל אביב, ופגעה קשות בענף בפרסום במגזר הכללי, נעצרה בשערי בני ברק. לפי כל המדדים שבידנו, ענף הפרסום במגזר הדתי-חרדי לא ניזוק מהמחאה, אלא אף צמח בכ-11%, וזאת בניגוד למגמה במגזר הכללי", אומר נתי יעקובי מנכ"ל "יפעת בקרת פרסום".

בפרסום החרדי נרשם זינוק של 37% ל-5.6 מיליון שקל, בעקבות מלחמות שיווק במגזר בין תנובה ל"שטראוס". "שטראוס", שהעלתה את תקציב הפרסום שלה ל-4.5 מיליון שקל, רשמה זינוק של 31%. גם "תנובה" לא נותרה בצד והגדילה את תקציב הפרסום שלה ב-7% ל-3.1 מיליון שקל.

גם ברשתות השיווק נרשמה עלייה בהיקף השיווק והפרסום, לעומת ירידה של 4% בציבור הכללי. במגזר הדתי הענף כולו רשם גידול של 10% בהיקף הפרסום, כש"שופרסל" הגדילה את פרסומיה לרשת "יש" החרדית ב-10% ל-3.1 מיליון שקל. מבין החברות, דווקא "אסם" החליטה לצמצם את הפרסום לציבור החרדי בכ-15%.

"חברות המזון ורשתות השיווק שהקטינו את תקציבי הפרסום במגזר הכללי בעשרות אחוזים, דווקא מגדילות את תקציבי הפרסום שלהן במגזר הדתי-חרדי שלא לקח חלק פעיל במחאה החברתית וממשיך להיות קהל צרכנים נאמן ומשמעותי עבורן", הסביר יעקובי.