המושל האקבי על טראמפ: "ישראל תהיה שמחה מאוד"

אופטימיות: מייק האקבי בסיור של מועצת יש"ע במעלה אדומים: "איני יודע מה המדיניות של ממשל טראמפ תהיה, אבל אני כן יכול להגיד לכם שהיא תהיה שונה לחלוטין מהמדיניות בשמונה השנים האחרונות".

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/01/17 20:04 ה בטבת התשעז

המושל האקבי על טראמפ: "ישראל תהיה שמחה מאוד"
מועצת ישע, צילום: מועצת ישע

המושל לשעבר מייק האקבי, מי שהיה אחד מהמועמדים לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הרפובליקנית בבחירות האחרונות, סייר היום בעיר מעלה אדומים כאורח של מועצת יש"ע ותנועת OJC. האקבי, שביקר קודם במשכן הכנסת וערך דיון על ה-BDS הגיע אחר הצהריים להנחת אבן פינה לשכונה חדשה במעלה אדומים. במעלה אדומים נפגש האקבי עם מנכ"ל מועצת יש"ע שילה אדלר, עם ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל ועם סמנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני.

האקבי אמר בסיור כי הוא נהנה כל פעם מחדש להגיע למעלה אדומים, "העיר הזאת גדולה פי 4 מהעיר בה אני גדלתי, ועיר כזאת גדולה, עם 41 אלף תושבים היא גדולה גם בקנה מידה אמריקאי. זו עיר יפיפייה, ואני מייחל לכך שכשאנשים ישמעו את המושג "התנחלות", הם יוציאו מראשם את הדימוי של אנשים שחיים באוהלים, אלא שהם גרים בערים יפות ומעוצבות.

איני יודע מה המדיניות של ממשל טראמפ תהיה, אבל אני כן יכול להגיד לכם שהיא תהיה שונה לחלוטין מהמדיניות בשמונה השנים האחרונות. אני בהחלט יכול להתפלל שכך זה יהיה. המינוי של דייוויד פרידמן כשגריר ארה"ב בישראל והאנשים שהוא מקיף בהם את עצמו בממשל החדש, הם חלק מכך שהנשיא הנכנס טראמפ מאייש את הבית הלבן, כך שמדינת ישראל תהיה שמחה מאוד. אני יודע שאני שמח".

ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל: "אנחנו מקבלים אותך למעלה אדומים ואנו מבקשים ממך להיות השגריר שלנו בארה"ב. לצערנו, ב-7 השנים האחרונות תחת ממשל אובמה לא יכולנו לבנות אפילו דירה אחת. אנו יודעים שחברינו הטובים באמריקה, יעזרו לנו להביא לכאן זוגות צעירים". כשריאל העניק להאקבי את מדליית העיר מעלה אדומים, "על תמיכתך במעלה אדומים גם כיום וגם בעתיד".

מנכ"ל מועצת יש"ע שילה אדלר: "המושל האקבי הוא חבר טוב של ישראל וציוני נלהב בכל רמ"ח איבריו. שמחנו לארח פה אדם חשוב, שאוהב את מדינת ישראל ומקדם שינוי בארה"ב למענה. חזון שתי המדינות מת, יש קרוב לחצי מיליון מתיישבים ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. עלינו לחשב מסלול מחדש ולארגן פתרון חלופי - החלת הריבונות במעלה אדומים היא הצעד הראשון בכיוון הזה".

בהמשך הסיור, נטע המושל לשעבר עץ זית באדמת מעלה אדומים, כחלק מפארק "האקבי" שיינטע בעיר. לאחר מכן, הניח האקבי יחד עם ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל את אבן הפינה לשכונה החדשה שתיבנה במעלה אדומים ונמצאת כעת בהקפאה.

(צילום: מועצת ישע)