המדינה: חיילים דתיים לא יחליטו אם לשמוע שירת נשים או לא

כך בתגובת המדינה שנמסרה לעתירה שהגיש הצוער הדתי שהודח מבה"ד 1 בשל סירובו להשתתף באירוע שכלל שירת נשים. "לא מדובר בפקודה בלתי חוקית, הצוערים היו צריכים לציית", נטען

חדשות כיפה אורי פולק 21/09/11 00:48 כב באלול התשעא

המדינה: חיילים דתיים לא יחליטו אם לשמוע שירת נשים או לא
אתר בתי המשפט, צילום: אתר בתי המשפט

המדינה טוענת כי צוערים דתיים אינם יכולים להחליט על דעת עצמם אם להשתתף או להימנע מאירועים הכוללים שירת נשים - כך עולה מתגובת המדינה שהוגשה אתמול (ג') לעתירה שהגיש הצוער הדתי שהודח מבה"ד 1 לפני כשבועיים, בשל סירובו להשתתף באירוע שכלל שירת נשים.

בתגובת המדינה, שהוגשה באמצעות עורך הדין נחי בן אור ממחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, נטען כי "צה"ל אינו יכול להשלים עם מצב שבו חיילים אינם רואים עצמם כפופים בצורה ברורה והחלטית למרותו של הצבא ולמרותם של מפקדיהם". כמו כן נטען כי "ההשתתפות של צוערים בערב מורשת קרב בנושא מבצע עופרת יצוקה היא חובה, מכיוון שמדובר בערב שתכניו הם מקצועיים ובעלי ערך לימודי והצוערים אינם יכולים לבחור שלא לקחת בו חלק".

המדינה הבהירה בתגובה כי בקורס הקצינים המדובר השתתפו 93 צוערים דתיים, אך רק תשעה מהם סירבו להישאר באולם במהלך השירה - עניין המעיד, לדעת המדינה, על כך שלא מדובר באירוע חמור במיוחד. בתגובת המדינה נטען כי פעילויות מקצועיות אחרות המתקיימות בבה"ד 1 במתכונת דומה שבה מופיעה להקה צבאית המורכבת מחיילים ומחיילות, מתקיימים מזה מספר חודשים ולא התרחשו בהם אירועים חריגים, אף שבבה"ד 1 צוערים דתיים רבים, ובהם צוערים מהנח"ל החרדי.

בתגובת המדינה הודגש בנוסף כי לא היה מדובר בפקודה בלתי חוקית ולכן היה על הצוער לציית לפקודת מפקדיו - כך על פי החוק. עוד נטען כי חרף המעשה בחר צה"ל לאפשר לצוער הדתי, שעתר לבג"ץ, להשתתף בקורס הקצינים הבא.

"התפתחות הדברים כמתואר בעתירה דנן מדגימה היטב את האתגר שבניהול השגרה הצבאית תוך התחשבות ברגשותיהם ואמונתם של חיילים שונים. צה"ל קשוב לעניינים אלה ומשקיע מאמצים רבים למציאת נקודת האיזון שתיתן ביטוי הולם לכלל האינטרסים והעקרונות הנוגעים לעניין", הבהירה המדינה.