הכנסת אישרה: שידורי התאגיד הציבורי ב-15 במאי

ברוב של 43 תומכים מול 33 מתנגדים אישרה מליאת הכנסת את חוק השידור הציבורי ובכך שמה סוף לאחת הסאגות הגדולות שלפרקים אף איימה לפרק את הממשלה.

חדשות כיפה 11/05/17 09:48 טו באייר התשעז

הכנסת אישרה: שידורי התאגיד הציבורי ב-15 במאי
דוד ביטן כנסת, צילום: מרים אלסטר / פלאש 90

עכשיו זה רשמי. תאגיד השידור הציבורי 'כאן', יחל את שידוריו ב-15 במאי. זאת לאחר שחוק השידור הציבורי אושר הלילה (חמישי) על ידי הכנסת.

43 חברי כנסת הצביעו בעד החוק לעומת 33 שהתנגדו לו. החוק עלה לקריאה שניה ושלישית לאחר שנידון בוועדה מיוחדת, שאותה ניהל יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן מהליכוד.

כזכור את דבר סגירת רשות השידור ופתיחת תאגיד חדש, החליטה עוד הממשלה הקודמת. עם זאת לפני מספר חודשים הצהיר נתניהו כי מדובר היה בטעות והוא ניסה לטרפד את הקמת התאגיד החדש ולהשאיר את רשות השידור. שותפיו הקואליציונים, ובמיוחד שר האוצר משה כחלון, התנגדו בתוקף ליוזמת נתניהו וחלקם אף איימו בפירוק הממשלה.

לבסוף הושגה פשרה מיוחדת בין ראש הממשלה נתניהו לשר האוצר כחלון, לפיה התאגיד יוקם במקום רשות השידור לא יאוחר מסוף חודש מאי, אך בשלב ראשון ללא חטיבת החדשות שתוקם בהמשך כיחידה נפרדת.

שלשום, התבשרו עובדי רשות השידור באופן מפתיע כי תכניות האקטואליה, לרבות 'מבט' הותיקה, צפויים לרדת מלוח השידורים כבר באותו הערב. זאת כדי לאפשר לתאגיד החדש להתחיל את שידורים ביום שני הקרוב. נתניהו עצמו התייחס לכך ואמר כי התבשר על המהלך הבהול בתקשורת וכי זה נעשה בצורה "לא מכובדת ולא מכבדת".