היום: ראש הממשלה ורעייתו על דוכן העדים

השניים יעלו לדוכן העדים במסגרת תביעת הדיבה שהגישו נגד סרנה. על אף התנגדותם, צפוי גם ראש השב"כ לשעבר לתת עדות. ומה חושב עמית סגל על השופט?

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/03/17 08:44 טז באדר התשעז

היום: ראש הממשלה ורעייתו על דוכן העדים
אבי אוחיון, לעמ, צילום: אבי אוחיון, לעמ

תביעת הדיבה שהגישו בני הזוג נתניהו נגד עיתונאי 'ידיעות אחרונות' יגאל סרנה, עוברת הילוך. היום (ג') צפויים השניים לעלות לדוכן העדים בביתה משפט השלום בתל אביב, במסגרת המשפט שמתנהל בעניין ולאחר שהשופט סירב לאשר את בקשת ראש הממשלה בשלישית, לדחות את הדיון.

בפעמיים הקודמות ביקש נתניהו לדחות את הדיון, מאחר והיו לו התחייבויות קודמות הנוגעות לניהול המדינה. הפעם סירב השופט עזריה אלקלאי לבקשהואף אישר את בקשת צוותו של סרנה לזמן לעדות את ראש השב"כ לשעבר יורם כהן, זאת למרות התנגדות ראש הממשלה ורעייתו.

תביעת הדיבה הוגשה בעקבות פוסט שרשם סרנה לפני כשנה וחצי בפייסבוק, בו תיאר תקרית שאירעה לכאורה בין שרה לבנימין נתניהו. סרנה כתב כי בעת שהיתה שיירת ראש הממשלה בדרכה לירושלים, הורתה לפתע הגברת נתניהו לעצור את הנסיעה ודרשה מבעלה לרדת מהרכב. הזוג נתניהו הכחיש בתוקף את קיום האירוע ולאחריו החליט לתבוע את סרנה לדין.

(צילום: יחצ)

מי שמכיר היטב את השופט אלקלעי הוא העיתונאיי עמית סגל. אלקלעי שפט בקיץ האחרון במשפט הדיבה שהגיש ח"כ אורן חזן נגדו. "מדובר בפורמליסט מארץ הפורמליסטים", כתב סגל באתר 'מאקו' והוסיף כי "ככל שהצלחתי להבחין במהלך המשפט שלי, השופט אלקלעי מתייחס לתביעת דיבה של מפורסמים כאל מה שקוראים בפקולטה למשפטים 'ראובן נגד שמעון'". לדבריו, השופט לא נותן לרעשי רקע ולמעמדם של הנוגעים בדבר להשפיע על אופן ניהול ההליך המשפטי.

סגל משוכנע ש-"אלקלעי יבדוק שאלה מרכזית אחת: היה, או לא היה? הושלך מהרכב, או לא הושלך? ואם לא היה, האם הפרסום בפייסבוק היווה עיתונות אחראית? ובהנחה שלא, האם לכתוב זאת בפייסבוק היה בגדר הבעת דעה מותרת? הפורמליזם עובד לשני הכיוונים: הוא גרם לכך שאלקלעי איבד את הסבלנות לתירוצי הדחייה של התובעים, והורה להם להתייצב באולמו עם כל הכבוד לטראמפ, סין ודיוני הכנסת. "מי שתובע, שיתייצב", פסק".

"מצד שני", אומר עיתונאי חדשות 2, "הוא כבר הצהיר על כוונתו להשלים את כל המשפט, לרבות הוכחות וסיכומים, תוך יום דיונים אחד. דיון אחד פירושו, לדעתי, שהוא לא מתכוון לאשר שאלות על אופיה של הגברת, יחסי הזוג, שמפניות וסיגרים, פרשות עבר מביכות ולחלופין סמינריונים בדמוקרטיה וחופש הביטוי. ראובן נגד שמעון. בנימין ושרה נגד יגאל".