הח"כים החשודים בשחיתות יחקרו לאחר הבחירות

בשל הסמיכות לבחירות הוחלט כי ארבעה ח"כים, ביניהם כפי הנראה גם חברי הבית היהודי, יחקרו לאחר הבחירות. החשד: העבירו כספים ציבוריים למקורביהם

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/02/15 15:54 יב בשבט התשעה

הח"כים החשודים בשחיתות יחקרו לאחר הבחירות
Shutterstock, צילום: Shutterstock

ארבעה חברי כנסת, החשודים כי העבירו כספים ציבוריים למקורביהם, יזומנו לחקירה רק לאחר הבחירות במסגרת פרשת השחיתות במגזר הציבורי.

הארבעה, ביניהם כפי הנראה חברי כנסת מהבית היהודי יזומנו לחקירה רק בעוד מספר חודשים, זאת בשל הסמיכות לבחירות. ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות עם גורמים במשרד המשפטים, כך על פי ynet.

באמצע החודש שעבר התברר כי חקירת החשדות לשחיתות בישראל ביתנו הובילה למעורבות לכאורה של ארבעה חברי כנסת נוספים בהעברות תקציבים לא תקינות בתמורה למינויים פוליטיים והטבות שונות, ביניהם ח"כ מהבית היהודי.

על פי החשדות, שני חברי כנסת מהבית היהודי מעורבים בהעברת כספים בצורה לא תקינה בעבור הטבות ומינויים שונים, זאת בניגוד לחוק.

לפני כחודשיים נעצרו 30 בכירים בחשד לעברות שחיתות חמורות, כשבין העצורים ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה. בנוסף נחקרו מספר חברי כנסת מטעם ישראל ביתנו, בתוכם סגנית שר הפנים פאינה קרישנבאום.

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט התייחס לאחרונה בחדשות 2 לחשדות סביב חברי הכנסת מטעם ישראל ביתנו והבהיר כי לא יהיה מקום לחברי כנסת שימצאו מושחתים בבית היהודי. "אני לא מאמין שזה יגיע לבית היהודי, אבל אם יהיה חבר כנסת שיהיה נגוע במשהו לא תקין הוא לא יהיה אצלנו", אמר בנט.