"החברותא היקר שלי" - דברים לזכרו של שי תובל ז"ל

"כל עבודתו היתה לשם שמים ללא משוא פנים ללא שמץ של אגו, מתוך נתינה אמיתית המלאה בחסד. שמחת החיים והנתינה לאחר הם היו התשתית להקמתם של גרעינים אלו". הרב מאיר נהוראי נפרד

חדשות כיפה הרב מאיר נהוראי 30/10/13 11:40 כו בחשון התשעד

"החברותא היקר שלי" - דברים לזכרו של שי תובל ז"ל
ועד מתיישבי גוש קטיף, צילום: ועד מתיישבי גוש קטיף

אתמול (ג‘) הובא למנוחות חברי היקר שי תובל מנכל קהילות - גרעינים תורנים. רבים הספידו אותו על מעשיו וזכויותיו הרבות בהקמת גרעינים בכל חבלי הארץ.

אני רוצה לשתף בפן פחות מוכר השייך לשלב מוקדם יותר בחייו. בשבת האחרונה ישבתי בצהרי היום עם בני הקטן וחפשנו תעסוקה. לפתע חשבתי להתבונן אתו באלבומי תמונות ישנים. אחזתי באלבום ישן ובו תמונות החתונה שלנו - והנה לפתע הזדקרה תמונתו של שי שרוקד במלוא המרץ בכל כוחו ובחיוך רחב.

אמרתי לבני: אתה יודע שהבחור שבתמונה היה אחד מאלו שהתאמצו לרקוד בכל חתונה והשקיע ממרצו הרב לשמח חתן וכלה? לא ידעתי שבאותה שבת, בו בזמן שההשגחה הובילה אותי אל האלבום, מאושפז שי חברי ורעי בבית החולים כשהוא מורדם ומונשם.

אין צרוף מקרים. לא סתם נשלף האלבום של החתונה שלא התבוננתי בו זמן רב. באותה שבת דברתי על שי החזק והרענן השמח מלא חיים, בו בזמן שהרופאים נלחמו על חייו. כך היה שי מלא וגדוש ברגש שמח בשמחתם של אחרים חיוך רחב מקצה לקצה. גילה אכפתיות לכל אחד ואחד.

בשבת האחרונה קראנו על מבחנו של אליעזר עבד אברהם במציאת הנערה עבור יצחק כאשר התנאי שהציב שהנערה שיאמר לה הטי כדך ואשתה ותציע אף לגמלים היא תהיה האישה המיועדת. אומר רב צבי אלימלך שפירא מדינוב בספרו בני יששכר כך: 'הנה עיין בספר סידורו של שבת [שורש א' ענף ד'] ביאר החילוק בין חסד לרחמים, כי רחמים הוא כשמרחם אחד על חבירו ונותן לו מבוקשו המצטרך לו, וחסד הוא כאשר נותן לו יותר ממבוקשו דבר שלא עלה על דעת המבקש'. אם רבקה היתה משקה את אליעזר הרי שהיא רחמנית על אורח גלמוד שאינו יכול לשתות בעצמו. אולם אם היא תציע גם לגמלים לשתות היא תוגדר כבעלת חסד זו מדרגה גבוהה יותר כזו שאינה עושה חשבון לאף אחד אלא כל רצונה לעזור לאחר.

שי היה רגשן ורחמן אבל יותר מכך בעל לב רחב ואיש של חסד. זו היתה דמותו וכך לפני כשני עשורים חלם חלום ופרץ דרך בהקמת גרעינים תורניים בכל רחבי הארץ. כל עבודתו היתה לשם שמים ללא משוא פנים ללא שמץ של אגו, מתוך נתינה אמיתית המלאה בחסד. שמחת החיים והנתינה לאחר הם היו התשתית להקמתם של גרעינים אלו. שי - תודה על חברות וידידות שנמשכה מתקופתנו בישיבת הר עציון ועד היום.

הכותב הינו יו"ר ארגון הרבנים "בית הלל"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן