הוצת רכבו של חבר הגרעין התורני ברמלה

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי מדובר בהצתה מכוונת של הרכב המשמש את מנהל התיכון הדתי בעיר. בעקבות האירוע יקיימו חברי הגרעין כנס חירום, סמוך למוקד ההצתה

חדשות כיפה אורי פולק 19/12/11 13:55 כג בכסלו התשעב

הוצת רכבו של חבר הגרעין התורני ברמלה
יחצ, צילום: יחצ

אמש (א') הוצת רכבו של חבר הגרעין התורני ברמלה, אליעזר שחור, המשמש כמנהל התיכון הדתי בעיר. מחקירה ראשונית של המשטרה וכוחות כיבוי האש שהגיעו למקום, עולה כי מדובר בהצתה מכוונת.

שחור סיפר היום לכיפה כי האירוע החל בסביבות השעה 20:30 אמש, בעת שאשתו וילדיו היו בבית ושמעו פיצוץ מכיוון החנייה. "כשהגעתי גיליתי שהאוטו שרוף לחלוטין. הזמנתי את המשטרה ואת מכבי האש, שקבעו בתום חקירה קצרה כי ככל הנראה מדובר בהצתה מכוונת על רקע לאומני", מספר שחור.

"זה לא אירוע ראשון אלא חלק ממגמה, שכבר החלה בחודשים האחרונים, במסגרתה ערבים יידו אבנים וניפצו שמשות של רכבים השייכים לאנשי הגרעין התורני בעיר. הם מנסים לדחוק אותנו החוצה, לאור העובדה שמדובר במשפחות המתגוררות בשכונות מעורבות ברמלה", מוסיף שחור. הוא מציין כי האווירה בשכונה היא "אווירה של דאגה ופחד לאור המעשים", אך יחד עם זאת מדגיש כי "החלטנו להמשיך ולהסתובב ברחובות, גם בשעות הערב, כדי לא להיכנע לאלימות".

שחור קרא לגורמי אכיפת החוק ברמלה "להקצות את כל המשאבים ולהילחם בתופעות האלה, כדי להותיר את רמלה יהודית ולאפשר לנו להתגורר בה בביטחון". לדבריו, "המגמה היא להביא הנה את המשטרה בנוכחות משמעותית אשר תאפשר לנו לשנות את המציאות הנוכחית. יש המנסים להתייחס לאירועים האלה כאלה 'סכסוך שכנים', אך בשיחות סגורות עם מפקדי המשטרה במקום ברור לכולם כי מדובר באירועים לאומניים".

הגרעין התורני ברמלה, המונה כ-60 משפחות, מתכוון לקיים היום כנס חירום בסמוך למוקד ההצתה, זאת כדי להביע מחאה נוכח העלייה במספר ההתנכלויות מצד התושבים הערבים בגרעין.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן