הוצת בית כנסת של הגרעין התורני ברמלה

קומתו השנייה של בית הכנסת "אלגריבה", הפועל בלב השכונה המעורבת בעיר, נשרפה כליל. הגרעין התורני: "המשטרה לא עושה די, האירועים מחמירים מיום ליום"

חדשות כיפה אורי פולק 21/12/11 07:51 כה בכסלו התשעב

הוצת בית כנסת של הגרעין התורני ברמלה
הגרעין התורני ברמלה, צילום: הגרעין התורני ברמלה

בית הכנסת "אלגריבה" הנמצא בעיר העתיקה ברמלה, הוצת אמש (ג'), ככל הנראה על רקע לאומני. חברי הגרעין התורני בעיר, הנוהגים להתפלל במקום, הופתעו לגלות כי הקומה השנייה בבניין בן שתי הקומות, נשרפה כליל - לרבות הציוד הרב שהיה בה. כמו כן ניזוקה הקומה הראשונה. מערכת החשמל נשרפה ולולא פעולות הכיבוי של מכבי האש, ככל הנראה שגם הקומה הראשונה הייתה נשרפת לחלוטין.

בית הכנסת פועל בלב שכונה ערבית ברמלה, תוך שהוא גובל בבית הספר "אל הודה" שמפעילה במקום התנועה האסלאמית. בעל המבנה, המשמש כרב מוכר בעיר רמלה, סובל בשנים האחרונות מהתנכלויות חוזרות ונשנות, שתכליתן מכירת בית הכנסת. במקום נמצאו בעבר ניסיונות נוספים להצתה.

(צילום: הגרעין התורני ברמלה)


רק לפני יומיים הוצת רכבו של אליעזר שחור, מנהל התיכון הדתי ברמלה וחבר הגרעין התורני. בהנהלת הגרעין התורני ציינו "המשטרה לא עושה די למיגור התופעה והעובדה היא שהאירועים מחמירים מיום ליום". הנהלת הגרעין הדגישה כי "התנכלויות הפורעים הערבים לא תרתיע אותנו. נתגבר את הפעילות בשכונה, כולל הבאת משפחות חדשות".

אליעזר שחור קרא השבוע לגורמי אכיפת החוק ברמלה "להקצות את כל המשאבים ולהילחם בתופעות האלה, כדי להותיר את רמלה יהודית ולאפשר לנו להתגורר בה בביטחון". לדבריו, "המגמה היא להביא הנה את המשטרה בנוכחות משמעותית אשר תאפשר לנו לשנות את המציאות הנוכחית. יש המנסים להתייחס לאירועים האלה כאלה 'סכסוך שכנים', אך בשיחות סגורות עם מפקדי המשטרה במקום ברור לכולם כי מדובר באירועים לאומניים".