הוסרה הכשרות מכל סניפי 'עדן טבע מרקט'

הבעלים של הרשת ויתרו על הכשרות אך הצהירו שלא ימכרו בשר לא כשר. בבדיקה של הרבנות הראשית התגלו בשר של 'מזרע'. הרבנות הראשית הודיעה כי הסירה את הכשרות מכל הסניפים ונגד החברה יינקטו צעדים

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/17 13:18 כג באדר התשעז

הוסרה הכשרות מכל סניפי 'עדן טבע מרקט'
shutterstock, צילום: shutterstock

הרבנות הראשית לישראל מזהירה כי הסירה את הכשרות מכל שמונת סניפי רשת חנויות הטבע - 'עדן טבע מרקט'.

רשת טבע עדן-מרקט הודיעה כי החליטה להפסיק את השגחת הכשרות בכל שמונת הסניפים אשר ברשותה הפרושים ברחבי הארץ. בראיון לידיעות אחרונות אמר מנכ"ל חברת "טיב טעם", עדי כהן בהתייחס לאופי המכירות בטבע עדן מרקט שנרכשה על ידו: "נמשיך ב"עדן" למכור מוצרים כשרים רבים. אנחנו גם לא נפעל בשבת ולא נמכור בשר לא כשר".

במקביל, רפי יוחאי, מנהל היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות ברבנות הראשית לישראל סיפר כי "במסגרת ביקורת שנערכה הבוקר (כ"ג אדר תשע"ז - 21.03.2017) ע"י נציגי אגף הכשרות הארצי והיחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות ברה"ר בסניף של טבע עדן מרקט בכפר סבא התגלה כי במקום נמכר בשר לא כשר המיוצר ב"מעדני מזרע תעשיות מזון בע"מ" אשר בקיבוץ מזרע תחת המותג "עדן הבשרים" וכן נמצא כי במתחם דוכני הפירות והירקות מוצג בגלוי אישור השגחה של "בד"צ מחזיקי הדת דחסידי בעלז" המתייחס כביכול לכשרות התוצרת החקלאית הנמכרת במקום אשר ניתנה במקור לחברת "שדות" במבוא מודיעים".

"אנו רואים בחומרה רבה", הדגיש יוחאי, "את המצג הכשרותי במקום וזאת מעבר למשתמע מהכתבה בו התחייבה לכאורה החברה כי לא תמכור בשר לא כשר בעוד שבפועל הוא כן נמכר תוך הכשלת הציבור . נגד החברה ינקטו צעדים כדין ושומר נפשו ירחק".

בעדכון הכשרות שהוציאה היום הרבנות הראשית כבר הודיעה בצורה רשמית כי הסירה את ההשגחה מכל סניפי הרשת.

מוסר: .