הוחמר עונשו של המטיף שקרא במסגד לרצוח יהודים

בזמן מבצע ´צוק איתן´ קרא שייח עומר אבו סארא לשחוט יהודים בדרשה שנשא במסגד אל אקצא. בית משפט השלום דן אותו לשמונה חודשי מאסר ולאחר ערעור המדינה האריך המחוזי את המאסר לשנה וחודשיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/17 17:27 יח בשבט התשעז

הוחמר עונשו של המטיף שקרא במסגד לרצוח יהודים
Sebi Berens/Flash90, צילום: Sebi Berens/Flash90

בית המשפט המחוזי בירושלים החמיר היום (שני) בעונשו של איש דת מוסלמי שהסית לאלימות בדרשה באל-אקצא. מאסרו הוארך ל-14 חודשים. כך פרסם היום ניר חסון ב'הארץ'.

שייח עומר אבו סארא, הורשע בעבירות של הסתה לאלימות או טרור ופרסום הסתה לגזענות בעקבות דרשה שנשא בהר הבית בעת מבצע "צוק איתן". בדרשה, שתועדה ופורסמה נאמר בין היתר: "יהודים, הגרועים מבין הבריות של אללה... בגידה היא מהתכונות הכי גדולות שלהם. הם אומה של שחצנים יהירים, הם אומה שרוצחת נביאים".

עוד אמר המטיף: "היום אנו חיים בזמן שהתקרבה בו הלחימה ביהודים... ואני אומר את זה ליהודים במפורש: הגיע הזמן לשחוט אתכם, הגיע הזמן להילחם בכם, הגיע הזמן להרוג אתכם". הוא גם הביע תמיכה בארגון המדינה האיסלאמית (דאעש): "חיילי מדינת החליפות האיסלאמית, שתגיע לארץ זו לשחרר אותה מהטינוף שלכם, היום הזה קרוב... היום לשחוט אתכם, אז נשחט ולא נרחם".

השייח ערער על חומרת העונש והפרקליטות ערערה על קלותו, ובית המשפט המחוזי קיבל את ערעור המדינה והחמיר את עונשו ל14 חודשים. בית המשפט ציין כי העובדה שקרא במפורש לרצח יהודים יחד עם העובדה שהוא איש דת ולדבריו השפעה מכרעת הביאה אותם להחמיר את העונש ולקבל את ערעור המדינה.

סנגורו של אבו סארא, עו"ד מוחמד מחמוד, מסר ל'הארץ': "זו החמרה משמעותית בענישה וזו החמרה שלא במקום, לא מדובר באירוע מתוכנן, מדובר בבן אדם מבוגר ללא עבר פלילי, הוא נאם במסגד ומישהו צילם ופרסם. הדברים שהוא אמר זה לפי פרשנות דתית ולא יותר".