הודח מגל"צ כי כתב מאמר ב"הארץ"

חייל דתי ששירת במשך שנתיים כמפיק בתחנת גלי צה"ל, הודח מתפקידו בגלל שכתב מאמר ב'הארץ', זאת בניגוד לחוקי הצבא שלא מאשרים לחיילים להתראיין לכלי תקשורת אחרים ללא אישור

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 07/01/16 10:13 כו בטבת התשעו

הודח מגל"צ כי כתב מאמר ב"הארץ"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ניב ורובל, חייל המשרת בגלי צה"ל בשנתיים האחרונות כמפיק, הודח מהתחנה בעקבות המאמר שפרסם בעיתון "הארץ" המשתלח בציונות הדתית על רקע 'חתונה השנאה', החתונה בה רקדו פעילי ימין עם נשקים ועם תמונתו של התינוק עלי דוואשה שנשרף בהצתה בכפר דומא.

וכך כתב ורובל בטור שהתפרסם בשבוע שעבר: "האמת היא שלא הופתעתי. אני מכיר את התמונות הללו, גם את האנשים. לא בפנים כמובן, גם לא בשמות, אבל את הנפשות שרוקדות לצלילי המוזיקה הזאת אני מכיר ויודע. נכון, לא בכל חתונה ואירוע של דתיים לאומיים מניפים רובים וסכינים. זה שולי, לא מייצג, חבורת מטורפים. אבל השיר, אוי השיר הנורא הזה, הוא ידוע ופופולרי. אין דתי־לאומי שלא מכיר אותו".

עוד הוסיף ורובל כי לא מדובר בפלג קטן וקיצוני של הציונות הדתית: "הנערים הללו הם לא עשבים שוטים. לא זו בלבד שגדלו בערוגות המובחרות של הציונות הדתית, אלא הם פירות נאים לחינוך שקיבלו בישיבות ובמכינות".

דובר התחנה אישר את הדברים ל'כיפה' ואמר כי ורובל הודח לא בגלל תוכן הדברים שהופיעו במאמר עצמו, אלא בגלל שהמאמר פורסם ללא אישורו של דובר צה"ל, "החייל פעל בניגוד לפקודות הצבא, ועל כן ייגרע מהיחידה".