"ההסכמה לספק לווקף גישה למצלמות האבטחה בהר הבית אינה חוקית"

עו"ד איתמר בן גביר פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו והודיע לו כי הסכמתו לספק לווקף גישה למצלמות האבטחה בהר הבית אינה חוקית ויש בה משום פגיעה והפרה של חוק הגנת הפרטיות.

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/10/15 09:09 יב בחשון התשעו

"ההסכמה לספק לווקף גישה למצלמות האבטחה בהר הבית אינה חוקית"
shutterstock, צילום: shutterstock

עו"ד איתמר בן גביר פנה אתמול (מוצ"ש) במכתב לראש הממשלה נתניהו והודיע כי הסכמתו לספק לווקף גישה למצלמות האבטחה בהר הבית אינה חוקית ויש בה משום פגיעה והפרה של חוק הגנת הפרטיות.

כזכור, נתניהו הודיע אתמול כי הסכים לספק לוואקף אמצעי מעקב שיתעדו במשך כל שעות היממה את המתרחש בהר הבית, וכן התחייב לשמור על הסטטוס קוו בהר, לפיו מוסלמים יוכלו להתפלל בהר אך יהודים לא יורשו להתפלל אלא רק לבקר במקום

במכתבו לראש הממשלה כותב בן גביר שמעבר לתחושה כי :"בעל הבית השתגע", והודעתו של נתניהו לקארי כי יהודים לא יתפללו בהר הבית ואף תינתן לווקף גישה למצלמות האבטחה היא כניעה לטרור ומתן פרס למרצחים שהשיגו למעשה את מטרתם הרי שצעד זה נגוע באי חוקיות.

לדברי העורך דין: "חוק הגנת הפרטיות התשמ"א 1981 קובע איסור מפורש של התחקות, בילוש וכל פעולה אחרת שעלולה להטריד אדם. לפי הוראות החוק מי שמפרו הוא למעשה מעוול במישור האזרחי וצפוי לתת פיצוי כלפי מי שהפרו את פרטיותו" עורך דין בן גביר מתרה בנתניהו ואומר כי במידה ואכן הצהרתו לקארי תממש גם לנתניהו תהיה אחריות לכך, והוא עתיד לתת את הדין במסגרת תביעות אזרחיות.