ההחלטה לביטול תקן השירות הלאומי לבצלם הוקפאה

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, הודיעה לבצלם ולאגודה לזכויות האזרח על כך שההחלטה לבטל את תקן מתנדב השירות הלאומי לארגון בצלם מוקפאת עד לבירור הנסיבות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/08/14 16:35 כא באב התשעד

ההחלטה לביטול תקן השירות הלאומי לבצלם הוקפאה
בצלם, צילום: בצלם

ההחלטה לביטול תקן למתנדב השירות הלאומי לבצלם הוקפאה, כך הודיעה היום (א') המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר במכתב לארגונים בצלם והאגודה לזכויות האזרח.

כזכור, בשבוע שעבר, לאחר שחגי אלעד, מנכ"ל בצלם סירב לומר בשידור רדיו שהחמאס הוא ארגון טרור, הודיע מנכ"ל רשות השירות הלאומי אזרחי שר שלום ג'רבי כי יבטל את התקן למתנדב השירות הלאומי שקיים בבצלם. כפי הנראה מדובר בתקן אחד שאליו זכאים אנשי בצלם.

"לאחר בדיקה שערכתי בגופים המפעילים, ולנוכח פעילות הארגון נגד ישראל וחיילי צה"ל, החלטתי להפסיק את אישורכם כגוף מפעיל, הראשי להפעיל מתנדבים במסגרת השירות הלאומי אזרחי", כתב ג'רבי במכתב ששיגר לבצלם ביום חמישי. "ישנו קו ברור המפריד בין עמדה פוליטית לגיטימית בשיח הפוליטי הישראלי לבין הפצה ופרסום של שקרים והשמצות בארץ ובעולם, הגורמים נזק חמור למדינת ישראל ולחיילי צה"ל.אשר על כן, איני רואה כל אפשרות להמשיך את אישור ארגונכם כגוף מפעיל בשירות לאומי-אזרחי המקבל סיוע ממדינת ישראל".

היום (א') כאמור, הודיעה זילבר לבצלם ולאגודה לזכויות האזרח על כך שהחלטת מנכ"ל רשות השירות הלאומי אזרחי לבטל את האפשרות להתנדב בארגון מוקפאת. בזמן הקרוב יזומן ג'רבי למשרד המשפטים על מנת להבהיר את החלטתו ונסיבות קבלתה, ובכפוף לכך תימסר לארגונים החלטה סופית בעניין.

תגובת שר שלום ג'רבי:

"רשות השירות הלאומי-אזרחי הינה רשות ממשלתית וכמנכ"ל הרשות כמובן שאפעל בהתאם להנחיות היועץ המשפטי לממשלה. בדיונים שיתקיימו בנושא אסביר את עמדתי לפיה השכל הישר קובע כי ארגון המסית בזמן מלחמה כנגד חיילי צבא ההגנה לישראל, וכנגד מדינת ישראל, לא יוכל באותה עת ליהנות מסיוע ומימון מהמדינה בהפעלת מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי בשורותיו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן