הגרעין התורני בעכו הפגין נגד חנות "הום סנטר" שתפתח בשבתות

כ-350 איש הפגינו בקניון עזריאלי בעכו נגד כוונת סניף חברת "הום סנטר" לפעול גם בשבתות ובמועדי ישראל. בקרוב מתכננים בגרעין התורני להכריז על חרם צרכני נגד החנות

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 11/11/12 15:42 כו בחשון התשעג

הגרעין התורני בעכו הפגין נגד חנות "הום סנטר" שתפתח בשבתות
הגרעין התורני בעכו, צילום: הגרעין התורני בעכו

בתקופות בהם פסקו הפגנות השבת בציונות הדתית, יש מי שעדיין לא מוכנים לוותר. בסוף השבוע האחרון הפגינו 350 איש מישיבת ההסדר בעכו ומהגרעין התורני בעיר כנגד פתיחתו המתוכננת של סניף "הום סנטר" בקניון עזריאלי, המתוכנן לפעול בשבתות.

קניון עזריאלי בעכו, אשר עד היום היה סגור בשבתות ובמועדי ישראל, הפתיע את תושבי העיר כשסניף "הום סנטר" במתחם הקניון החליט לפתוח ולאפשר קניות כסדרן גם בשבת. תושבי המקום, שהביעו מחאה ביום חמישי האחרון מסרבים לוותר - כשהמחאה צפויה להתפתח חרם צרכנים של כל תושביה הדתיים של העיר, כמו גם הפגנות נוספות.

מלבד הציבור הציוני דתי בעיר גם אנשי ש"ס וחברי הקהילה החרדית בעיר הצטרפו למחאה והביעו תמיכה במהלך הסרוג. "זהו מאבק חשוב על זהותה של עיר. פתיחת הסניף הגדול בשטח הקניון בשבת משמעותה פריצת סכר שממנו אין דרך חזרה", אמר אחד מתושבי העיר שחבר בוועד המחאה.

מה שייחד את ההפגנה האחרונה על פני מחאות שבת אחרות הייתה הספונטניות. מארגני המחאה מספרים כי למעט מספר מיילים לחברים קרובים, הם לא פעלו להפצת ההפגנה. למרות זאת, מאות אנשים ששמעו על ההפגנה מפה לאוזן וברשת החברתית - הגיעו והפגינו ברוח טובה וללא גילויי אלימות.

המפגנים רקדו בכניסה לסניף החנות ושרו שירי שבת. אנו יוצאים היום לדרך ארוכה וחשובה, במטרה לשמור על ציביונה של עכו ועל השבת היקרה", אמר אחד המפגינים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן