הגרעין התורני בלוד פועל נגד הקמת בית ספר ערבי במקום תיכון דתי

בגרעין פנו לעירייה בדרישה כי ימנע את סגירת בית הספר "פסגה", התיכון הדתי היחיד בעיר, לאור התוכנית המבקשת להקים במקומו בית ספר טכנולוגי ערבי: "המהלך יצור מוקד פורענות שיפגע בכולנו"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 28/05/12 13:28 ז בסיון התשעב

הגרעין התורני בלוד פועל נגד הקמת בית ספר ערבי במקום תיכון דתי
הגרעין התורני לוד, צילום: הגרעין התורני לוד

הגרעין התורני בלוד פנה לראש עיריית לוד נגד הקמת בית ספר טכנולוגי ערבי במתחם בית הספר "פסגה" לשעבר, הממוקם בעיר.

בית הספר "פסגה", שפועל למעשה כתיכון הדתי היחיד בעיר, שייך היום לרשת אורט והוא מהווה מבנה אחד מתוך שניים שהרשת מפעילה בעיר. בגרעין התורני הביעו חשש כי הקמת בית הספר, הממוקם בשכונת נווה זית בעיר, תכניס לשכונה כ-150 תלמידים משכונת נוה ירק הערבית, במהלך שעלול לשנות את פני השכונה.

ההחלטה לסגור את בית הספר הדתי במקום ולהקים תחתיו בית ספר ערבי, התקבלה על ידי העירייה בטענה כי אין מספיק תלמידים דתיים אשר מתכוונים ללמוד בבתי הספר. מנגד, טוענים בגרעין התורני כי מרבית התלמידים בתיכון הדתי "פסגה" מגיעים מבתי ספר חילוניים משום שמדובר בילדים מסורתיים ובעיקר בבנות שהוריהם אינם רוצים שתלמדנה עם ערבים.

עוד טוענים בגרעין כי הרשת הזניחה את בית הספר וכי ניתן לשקם אותו במקום לסגור אותו ולהקים תחתיו בית ספר ערבי. לפני כחצי שנה הובטח לחברי ועד ההורים של בית הספר שהתכנית להקמת בית הספר הערבי ירדה מן הפרק - ואולם כעת הרעיון עלה בשנית.

"לא ייתכן שבתי ספר ייסגרו בעיר הזאת אחד אחרי השני, כמגמה", טוענים בגרעין התורני, "העירייה לפעמים צריכה להשקיע משאבים גדולים יותר כדי להחזיק בית ספר. כאן הבעיה היא כפולה משום שכאמור, מדובר על התיכון הדתי היחיד בעיר.

במכתב שהעבירו לראש העיר כתבו אנשי הגרעין כי "אין ספק שיש צורך להקים תיכון טכנולוגי למגזר הערבי, אולם האם בחירת המקום אינה איוולת? האם יש להקים את בית הספר דווקא בלב שכונות יהודיות, חרדית וחילונית, ולגרום לתנועה גדולה של נוער מהמגזר הערבי ללב השכונות?".

"במקום להגביר את דו-הקיום, נשיג בדיוק את ההפך: מוקד פורענות וחבית נפץ שתתפוצץ לנו בפרצוף", כותבים אנשי הגרעין. לדבריהם, "יהיה צורך יומיומי בתגבור משטרתי כדי למנוע פורענות ופגיעה בנפש. בכוונתנו לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת למנוע את האסון הבא שיבוא בעקבות מעשה לא חכם שעלול לגרום לתבערה שאף אחד לא רוצה בה".