הגזימו: בבית הכנסת הגדול בתל אביב יחגגו סילבסטר

בבית הכנסת הגדול בתל אביב יתקיים אירוע תחת הכותרת 'סילבסטר בתל אביב' בהשתתפות הרב דוד לאו, הרב דוד בצרי ומקובלים נוספים. בלשכת הרב הראשי דרשו לשנות הכותרת

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/12/14 12:27 ג בטבת התשעה

הגזימו: בבית הכנסת הגדול בתל אביב יחגגו סילבסטר
צילום מסך, צילום: צילום מסך

חשבתם שתצוגת אופנה בבית כנסת היא אירוע שערורייתי? תחשבו שוב. ביום רביעי הקרוב, ה-31 לדצמבר, יחגגו בישראל ובעולם את החג הנוצרי 'סילבסטר', אך מתברר כי על פי מארגני אירוע בבית הכנסת הגדול בתל אביב, גם הרבנים הבכירים בציבור הדתי יחגגו את הסילבסטר.

באירוע תחת הכותרת 'סילבסטר בתל אביב' ישתתפו רבנים בכירים בהם הרב הראשי דוד לאו, הרב דוד בצרי, הרב זמיר כהן ואחרים, כשהמפרסמים לא מתביישים למכור את האירוע תחת שם החג הנוצרי, במטרה כפי הנראה למשוך צעירים חילוניים תל אביבים למקום.

מדובר באירוע של תנועת הידברות, שיתקיים בבית הכנסת הגדול בתל אביב, במקביל לחגיגות הסילבסטר ביום רביעי הקרוב. בעוד שהאירוע הינו מבורך שכן מדובר בניסיון להביא צעירים תל אביבים ללימוד תורה במקום חגיגות במועדונים, בפועל יצרו מארגני האירוע מצב שווא כאילו רבנים בכירים חוגגים סילבסטר.

במודעה מצוין שמדובר בחגיגות 'השנה החדשה' - 2015, כשהרב דוד בצרי 'מגדולי המקובלים בדורנו' ישא תפילה מיוחדת, ולמקום אף יובא סטנדאפיסט בשם שמעון פרץ שיופיע במקום.

(צילום: צילום מסך)

את רב בית הכנסת הבינלאומי תקפו בשבוע שעבר לאחר שאישר תצוגת אופנה בבית הכנסת, אך כאן מדובר באירוע גדול הרבה יותר, שכולל חגיגה של השנה הלועזית החדשה ובו יופיע סטנדאפיסט על בימת בית הכנסת. נשיא בית הכנסת הגדול טען בתגובה כי הפרסום יצא בטעות ושלא מדובר בכרזה רשמית, אך הפרסום בפייסבוק נעשה בקבוצה הרשמית של בית הכנסת.

בסביבתו של הרב דוד לאו זעמו על פרסום המודעה, ודרשו מאנשי הידברות לשנות את הכותרת באופן מידי. “בעקבות דרישתנו הם ישנו את המודעה ואת שם האירוע לשם אחר", נמסר מלשכת הרב לאו. “הודענו להם שישנו את האירוע ושתחת שם זה אנחנו לא נגיע. גם לקירוב יש קווים אדומים".

נשיא בית הכנסת הגדול שלמה פיבקו: “האירוע יתקיים אבל לא תחת הכותרת הזו אלא תחת כותרת אחרת. מישהו העלה לפייסבוק את המודעה אבל זה לא היה בשמנו או בשם הידברות".

מארגון הידברות נמסר בתגובה:

"כארגון שחרט על דגלו את דגל הקירוב לפני יותר מעשור, ברור לנו שאף אחד לא יחשוד בנו בחיבה לתרבות הסילבסטר, אלא אם כן ישנו עניין "לייצר אייטם" ולהפנות את החצים כלפי הכיוון הלא נכון, תוך השוואה מקוממת למקרים בעייתיים שאירעו לאחרונה. מדובר כמובן במודעה שעניינה הפוך על הפוך. הרעיון היה למשוך תשומת לב, ולדבר אל הצעירים בתל אביב - קהל היעד של הערב הרוחני המושקע שהכנו עבורם - בשפה שאותה הם מכירים היטב".

"כל ניסיון לצייר את ארגון הידברות ככזה שנותן יד לתרבות הסילבסטר, בזמן שהערוץ והאתר מכילים לא מעט סרטים וכתבות המסבירים את חומרת העניין, פסול ומטעה מעיקרו. התוכן הצפוי באותו ערב חיזוק, מיותר לציין, יהיה שונה לחלוטין ממסיבות הסילבסטר השונות".

יחד עם זאת, בשל רצון שלא לעורר פולמוס סביב הנושא, המודעה תתוקן ותופץ מחדש, על מנת שלא לתת פתחון פה לאף גורם שמעדיף לראות ולהציג את המציאות באופן שגוי. בכל אופן, אנו מזמינים את צעירי תל אביב והסביבה ליהנות ביחד איתנו מערב תורני ואיכותי, מחזק ומהנה.