"הבנייה בחברון היא לא התשובה לטרור"

חברת הכנסת עליזה לביא מבקרת בחריפות את הממשלה, ובטוחה כי בתי המריבה בחברון לא נרכשו בצורה חוקית. "יש לנו ממשלת ימין שמעוררת גיחוך"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 24/01/16 20:08 יד בשבט התשעו

"הבנייה בחברון היא לא התשובה לטרור"
יחצ, צילום: יחצ

בתי המריבה בחברון ממשיכים לעורר סערה. כזכור, בחמישי האחרון אוכלסו שני בתים חברון, אך למחרת כבר פונו בשל הוראה של שר הביטחון משה יעלון. כמחאה על הצעד שרבים תיארו בבית היהודי ובליכוד כמיותר. חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ואורן חזן הודיעו כי לא יצביעו יחד עם הקואליציה, מה שעלול ליצור אי נחת בקרב הקואליציה.

בראיון מיוחד ל'כיפה' אומרת חברת הכנסת עליזה לביא, כי היא מחזקת את שר הביטחון וטוענת כי הבנייה בחברון, היא לא התשובה הניצחת מול הטרור:"אנחנו צריכים לעשות את המקסימום בשביל להתמודד עם המצב הבטחוני אבל יש לנו ממשלת ימין שמעוררת גיחוך. זו קואליציה שרבה בתוך עצמה. אין להם תשובות והם רבים אחד עם השני" מספרת לביא.

לדבריה, הביקורת על שר הביטחון לא הייתה בטעם טוב "אני הראשונה להעביר עליו ביקורת. אבל לא מדובר בביקורת מוצדקת, הרי כשבונים ונכנסים לאכלס בתים, יש צורך לעשות את זה בצורה חוקית, זה לא עניין של אהבת עם ישראל. מה שקרה עכשיו בחברון נעשה בצורה לא טובה".

לביא מוסיפה כי אי אפשר לעשות מה שרוצים, ובוודאי שלא לתת לרגש לשלוט, מה שקרה לדעתה בימים האחרונים בעקבות הרצח האכזרי של דפנה מאיר ז"ל, והוא זה שגרם לטענתה לרכוש את הבתים: "כשיש פעמים שצריך לבקר את המנהל האזרחי ואת שר הביטחון אני בהחלט עושה את זה, אבל הפעם היה נראה כי זה נעשה בצורה לא חוקית ויצר גם תשומת לב פראית מאוד. אני לא חושבת שזו התשובה לטרור".

לביא ציינה כי לאחר שביקרה את משפחת מאיר, גילתה אישה מיוחדת במינה שהשאירה אחריה מטען רוחני גדול "לומר ששני הבתים האלה בחברון הם התשובה לטרור? לא נראה לי שזה מה שדפנה מאיר גם רצתה להעביר. צריך לעבוד על פי שכל ועל פי חוק, ואני לא רואה שזו התשובה לרצח של דפנה. שוב, אני מבינה את הרגישות לנושא. אבל צריך לדאוג לביטחון של האזרחים".

כשלביא נשאלה מה לדעתה יכול להביא לביטחון האזרחים, אמרה כי התשובה של בניית התנחלויות, היא לא הפתרון. "אני לא חושבת שהדרך הטובה היא להרחיב את ההתנחלויות, דפנה מאיר הרי הייתה פורצת דרך מבחינה של הרוח ההלכתית. אז צריך לראות איך להנציח אותה בדרך שלה, בדרך רוחנית יותר, לא צריך להנציח אותה דרך שני הבתים האלו. דפנה מאיר השאירה 1500 שו"תים בנושאי פוריות וטהרת המשפחה. בעיניי, צריך לחשוב כיצד להנציח אותה כך ולא דרך בנייה לא חוקית".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן