‫הבית היהודי: לא נוכל למנוע מכירת סניף בת ים‬

לאחר שהבטיח השר נפתלי בנט להתערב אישית, הודיעו אנשי מפלגת הבית היהודי כי לא ניתן למנוע את מכירת הסניף. ‫ועד הפעולה: "נפתלי בנט הורס בית כנסת תמורת בצע כסף"‬

חדשות כיפה יסכה אלפרוביץ, כיפה 17/09/14 16:50 כב באלול התשעד

‫הבית היהודי: לא נוכל למנוע מכירת סניף בת ים‬
בני עקיבא, צילום: בני עקיבא

בניגוד לסיכום המוקדם עמו, חוזר השר נפתלי בנט מהחלטתו לפעול לביטול הסכם מכירת מבנה הציונות הדתית בבת ים.

למעלה משנה וחצי נאבקים חניכי ומדריכי סניף בני עקיבא בבת ים בהחלטה להרוס את בניין הסניף שנמכר לקבלן. לפני כשנה, לאחר מחאה מתוקשרת, הגיעו תנועת בני עקיבא, הבית היהודי והקבלן אשר המבנה בבעלותו להסכמות לפיהן לקבלן יוחזר הכסף שהשקיע במבנה, 7 מיליון ש"ח ובתמורה תקבל הבית היהודי את הזכויות על הקרקע. ב'בית היהודי' הסכימו למהלך אך עד עתה הכסף לא הועבר. כעת, אומר הקבלן כי אינו מסוגל להמתין עוד ואם לא יקבל את הכסף יחל בעבודות.

לאחר שבשבוע שעבר הגיעו חניכי ובוגרי הסניף להפגין מול ועידת המפלגה שהתכנסה להצבעה על חוקת המפלגה החדשה, הבטיח להם השר בנט כי יימצא פתרון לביטול הסכם המכירה והשארת המבנה בבעלותם. אולם מזכיר ה'בית היהודי', אורי שחור, שלח היום (ג') מכתב לוועד סניף בת ים, ובו פירט את הסיבות מדוע אין אפשרות לבטל את העסקה למכירת מבנה הסניף, כפי שבוצעה על ידי הנהגת המפלגה הקודמת: "בהמשך לפנייתכם ולפגישותיכם עם נציגי המפלגה והעומד בראשה, בדקנו את נושא עסקת מכירת הסניף באופן יסודי. על פי בדיקתנו, העסקה בוצעה בכנסת הקודמת על ידי הנהגת המפלגה הקודמת ועל ידי הפועל המזרחי, והיא לצערנו בלתי הפיכה לאור הסכום האסטרונומי הנדרש לביטולה" כתב שחור. "בנוסף, על פי בדיקתנו, כדי לבטל את העסקה יש לשלם לקבלן מיליונים רבים כהחזר השקעתו, מהלך שאינו אפשרי, גם אם היה מדובר אפילו על שליש מהסכום. יתירה מכך, הפועל המזרחי שביצעה את המכירה אינה גוף המקבל "הוראות" מהמפלגה, גם אם היה ברשותם את סכומי התשלום".

שחור העיר במכתבו כי, "לאחרונה הופצו ידיעות לפיהן ניתן לבטל את העסקה ב"חתימה" של "דקה אחת", משל היה מדובר בעניין טכני שולי, אך הדברים הפוכים: המיליונים הרבים שצריך כדי לבטל את העסקה אינם "בנאמנות" ולא ניתנים להשבה מרגע שנוצלו".

בבית היהודי הציעו להעמיד לרשות הסניף נציג ישיר במפלגה שיסייע להם למצוא מקום חלופי לסניף. ולסייע להם מול הרשויות השונות.

בתגובה לדברים אומר ועד הפעולה של סניף בת-ים כי "נפתלי בנט הורס בית כנסת תמורת בצע כסף. ממסמכים ששלח עורך הדין שהסדיר את העסקה עולה שהמכירה בוצעה בהוראת הבית היהודי לצורך מימון חובות של הבית היהודי. לדברי גורמים בבני עקיבא, כל מה שבנט צריך לעשות זה רק להחזיר לקבלן את הכסף שקיבל ממנו והסניף יינצל. בבני עקיבא אומרים שהקבלן מוכן לביטול העסקה ומי שמונע החזרת הכסף זה נפתלי בנט והבית היהודי, הקבלן, אומרים בבני עקיבא, הוא אדם מסורתי, והוא הוטעה על ידי אנשי הבית היהודי שנמנעו מלספר לו שיש במקום בית כנסת וחדר הנצחה ולדבריו אם היה יודע זאת היה נמנע מביצוע העסקה וגם כעת הוא מוכן לבטלה. אין זה הגון וראוי שכספי הציבור בהם נבנו בנייני בני עקיבא יועברו למימון חובות המפלגה"