האם משרד החינוך יסייע לגיוס בנות דתיות?

משרד החינוך פרסם מבחני תמיכה לגופים שמסייעים לבנות דתיות אשר מבקשות להתגייס לצה"ל. מדובר בפעם הראשונה בה תומך המשרד בפעילות שמטרתה לסייע לבנות דתיות להתגייס לצבא ולא ללכת לשירות הלאומי

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 14/04/16 10:28 ו בניסן התשעו

האם משרד החינוך יסייע לגיוס בנות דתיות?
דובר צהל, צילום: דובר צהל

האם החינוך הדתי יסייע בגיוס בנות דתיות לצבא? משרד החינוך פרסם לאחרונה טיוטה של "מבחנים לתמיכה של משרד החינוך בפעילות לא פורמלית למתן מידע הכוונה וליווי לתלמידות החינוך הדתי בנוגע לאפשרויות השירות הסדיר בצה"ל". כך פורסם בגיליון 'בשבע'.

פרסום המסמך, המופיע באתר מנהל החינוך הדתי במשרד החינוך, הוא ככל הנראה שלב ראשון בתהליך אשר בסיומו יעניק משרד החינוך תמיכות לעמותות שיעסקו בהכוונה וליווי של תלמידות דתיות שמתגייסות לצה"ל. המסמך כולל הבהרה ברורה לפיה ההחלטה להעניק תמיכה לפעילות זו איננה מהווה שינוי במדיניות החינוך הממלכתי-דתי, לפיה "השירות הלאומי הוא דרך המלך לשירות נשים דתיות בישראל". מנסחי המסמך אף הדגישו כי "התמיכה איננה מיועדת לעידוד לגיוס לצה"ל של בנות, או לגופים המעודדים בכל דרך גיוס לצה"ל על ידי בנות".

עם זאת, עיון באותיות הקטנות של המסמך מלמד כי לפחות בשנתיים הקרובות הארגון היחיד שיוכל ליהנות מתמיכה זו הוא עמותת 'אלומה'. הסיבה לכך היא הדרישה המופיעה במסמך לוותק של שנתיים לפחות בפעילות של הכוונה וליווי של בנות דתיות המתגייסות לצה"ל. ככל הידוע, 'אלומה' הוא הארגון היחיד המקיים כיום פעילות מסוג זה.

כבר כיום מעניק משרד החינוך תמיכה לארגונים המקיימים "פעילות לא פורמלית לחיזוק זהותם הדתית של תלמידי החינוך הדתי לקראת שירות צבאי לבנים ושירות לאומי לבנות". אולם זו הפעם הראשונה שבה תומך המשרד בפעילות שמטרתה הסופית היא סיוע לבנות דתיות שבוחרות לשרת בצבא.

מעמותת אלומ"ה לא נמסרה תגובה לפניית 'בשבע'.