האם מימי האוקיינוס יכולים להציף שוב את העולם?

איך נבנה מגדל בבל, גורד השחקים הראשון בהיסטוריה? וכמה זמן ניתן ללכת במדבר ללא מים? על שאלות אלו ועוד, אתם וילדכם, תקבלו תשובה בספר חדש ששוזר חידושי מדע עם פרשיות השבוע

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/10/16 13:46 כט בתשרי התשעז

האם מימי האוקיינוס יכולים להציף שוב את העולם?
יוסי שחר, צילום: יוסי שחר

כמה פעמים ישבתם בשולחן השבת וניסיתם לעניין את הזאטוטים, הסובבים אתכם, בדברי תורה מתובלים היטב? כמה פעמים נלחמתם על רמת העניין של ילדכם ונכדיכם, שרק חיכו שתאתגרו אותם בסיפור טוב על פרשת השבוע? יתכן שספר חדש בשם 'מעשה בראשית', המבקש לשלב בין פרשת השבוע ומדע, הוא הפתרון המושלם עבורכם.

על הוצאת הספר עמלים ארבעה, נתי בן דוד, אברהם נתיב, לוי צכמייסטר ויוסי שחר. הראשון מורה ומחנך, השני פיזיקאי ומהנדס, השלישי מהנדס תהליכים ויזם הייטק, הרביעי מאייר וקריקטוריסט וכולם בוגרי ישיבות שחברו יחד כדי לחבר בין המדע לפרשיות השבוע. צכמייסטר, סיפר ל'כיפה' על השתלשלות הרעיון: "ישבתי עם הילדים שלי בשבת, ודיברנו על הפרשה. הם החלו לספר את מה ששמעו מהגננת, ואני בין לבין משלים את דבריהם, שואל ומסביר". בשלב מסוים, הבינו לוי ואשתו שהילדים ממש סקרנים לדעת על הסובב אותם ועל העולם בכלל ולוי מצא את עצמו מסביר להם, בשולחן השבת, על תהליכים שעוברים מוצרי המזון, משלב גידולם ועד שמגיעים אלינו לצלחת. "חשבתי לעצמי, אין סתירה בין הדברים. אפשר לשבת על השולחן, לדבר על הפרשה, ומשם לגלוש לכל כך הרבה דברים נוספים מעניינים".

(צילום: יוסי שחר)

בשלב הזה פנה לוי לחברו, אברהם נתיב, כדי להציע לו לעבוד על ספר שישביע את סקרנות הילדים. "ידעתי שזה יעניין אותו, כיוון שמגיל צעיר מאוד הוא עוסק ולומד בענייני מדע וטכנולוגיה. יחד חשבנו על הקונספט הזה, שאלנו חברים וקיבלנו תגובות נלהבות. רבים אמרו לנו שהם לא מבינים איך עד עכשיו לא יצא ספר בסגנון הזה. כשפנינו לעולם הרבני והמדעי, והבאנו לפניהם דוגמאות מהספר, הם שלחו מיד את ברכתם ועידודם".

השניים פנו לאנימטור והמעצב, יוסי שחר כדי שיפליא באיוריו ולנתי בן דוד, לו יש ניסיון בחינוך, כתיבה ועריכת תכנים לימודיים. לוי מספר שקיבלו עידוד וחיזוקים חיוביים גם מאנשים שאינם משתייכים למגזר הדתי-לאומי, "מהציבור החילוני- מסורתי שמענו שזה מה שהם חיפשו. הרי את ספר פרשת השבוע הקלאסי הם לא יקראו. מאידך, מסתבר שגם בציבור החרדי המודרני הספר מעורר עניין רב. פנו אלינו ממוסדות חרדים ואמרו שיש מהציבור שלהם דרישה כזאת. לא ספרים שמחפשים את ההתנגשויות של התורה והמדע אלא משהו שיחבר, שלא ייכנס לקושיות ולא ייסתבך, אלא יפתח עולם של ידע והבנה שתורה ומדע משלימים זה את זה".

להוצאת הספר נתנו את ברכתם, הרב שלמה אבינר ופרופסור נתן אביעזר, פרופסור לפיזיקה באוניברסיטת בר אילן. לטובת המיזם, רוצים הארבעה לגייס 100 אלף שקלים ולשם כך הם פונים לציבור הרחב, באמצעות אתר הדסטארט, ע"מ שיוכלו להוציאו אל הפועל. צכמייסטר אומר לסיום כי הוא "חושב שהספר יהפוך לחלק מהספריה בכל בית. אנו רואים בחזון שלנו ילדים שמשוחחים ביניהם על מה שקראו בספר, מתלבטים יחד בשאלות שעלו בו. ממש "ומלאה הארץ דעה את ה'".

[embed]

]

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן