האם יש סיכום בקואליציה לעכב את קידום חוק ההסדרה?

ויכוחים בוועדה הדנה בחוק ההסדרה מגלים כי מועד העלאת הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית אינו ברור. יו"ר הועדה ח"כ ניסן סלומינסקי: "הקואליציה תחליט מתי להעלות את חוק ההסדרה- אם היא תעלה אותו. כוועדה אנחנו נעשה את מה שמוטל עלינו- להכין אותו"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 12/12/16 10:28 יב בכסלו התשעז

האם יש סיכום בקואליציה לעכב את קידום חוק ההסדרה?
אביטל טרקיאלטאוב, צילום: אביטל טרקיאלטאוב

ח"כ אוסאמה סעדי מהרשימה המשותפת אמר בדיון בנוגע לחוק ההסדרה בכנסת כי הייתה החלטה של הקואליצייה לא לקדם את חוק ההסדרה עד ה-21 לינואר.

ח"כ סעדי הטיח ביו"ר הועדה המשותפת שמכינה את חוק ההסדרה לקריאה שנייה ושלישית, ח"כ ניסן סלומינסקי, כי הדיון בחוק כרגע הוא חסר תועלת משום שסוכם בין ראשי הקואליציה כי החוק לא יקודם בזמן הקרוב.

(צילום: אביטל טרקיאלטאוב)

ח"כ יעל גרמן שנכחה בדיון, שאלה את סלומינסקי האם הוא יודע בוודאות כי לא קיים הסכם כזה בקואליציה, הדוחה את העלאת החוק להצבעה. "אני לא מראשי הקואליציה. אני לא יודע על החלטה כזו. יש דעות שונות ומחשבות אבל מבחינתינו כוועדה אנחנו נעשה את מה שמוטל עלינו- להכין את החוק הזה. אחר כך הקואליציה תחליט מתי היא תעלה אותו לדיון, אם היא תעלה אותו לדיון" הגיב ח"כ סלומינסקי.

"החוק הזה הוא לא חוק פשוט, הוא לא גאולה, אני מכיר את הלבטים, צריך ליצור איזון בין החששות לבין התועלת של החוק במידה ולא נמצא משהו אחר. פירוש הדבר הוא שאם המערכת תדע למצוא אלטרנטיבות שיתנו פתרון לסוגייה ותמצב את התושבים והיישובים ביהודה ושומרון בלי החוק הזה- לא נצטרך אותו. כרגע אנחנו מתקדמים עם החוק. יש מערכות אחרות שעובדות על אלטנרנטיבות. כרגע אין לנו דברים מסודרים ומוסדרים ואני מבקש להתקדם עם החוק".

הועדה המשותפת לדיון בחוק ההסדרה מורכבת כמחציתה מועדת חוץ וביטחון וכמחצית מועדת חוקה חוק ומשפט. בין הנוכחים בדיון הבוקר נמצאים גם ח"כ בצלאל סמוטריץ', ח"כ לשעבר אורית סטרוק, וח"כ מיכל רוזין.

(צילום: אביטל טרקיאלטאוב)