האם ישתתף הרב אלי בן דהן בכנס עם ארגוני הרפורמים?

בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה בנושא שבירת הסטטוס קוו של השבת בישראל מופיע שמו של הרב אלי בן דהן לצדם של ארגוני הרפורמים השונים. לשכת סגן שר הביטחון: ההשתתפות בוטלה כבר בשבוע שעבר

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 14/06/16 09:37 ח בסיון התשעו

האם ישתתף הרב אלי בן דהן בכנס עם ארגוני הרפורמים?
Danielle Shitrit, פלאש 90, צילום: Danielle Shitrit, פלאש 90

לנוכח הרגישות במאבק מול הרפורמים בנוגע למקוואות ולנושאים נוספים נדהמו רבים לראות ברשת הזמנה של המכון הישראלי לדמוקרטיה לכנס בו ישתתפו נציגי הרפורמים לצדו של סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן.

בכנס שמופיע תחת הכותרת "השקת קואליציית השבת הישראלית מייסודם 20 ארגוני חברה אזרחית" ויעסוק בסוגיה "כיצד משנים את אופי השבת בקהילות השונות דרך שינוי תקנות עזר עירוניות והבנות ברמה המוניציפלית?", כשעל פי המארגנים בכנס יינתנו כלים פרקטיים לתיקון חקיקה מוניציפלית בנושא וכן יוכרז על פיילוט במספר יישובים.

ישתתפו על פי לשון מודעה שפורסמה בפייסבוק, "סגן שר הביטחון, ח"כ אלי בן דהן, מפלגת הבית היהודי", (כשתואר הרב שלו הושמט על פי טענת המארגנים בטעות גמורה), לעומת "הרב ד"ר מיכה גודמן, מדרשת עין פרת ומכון הרטמן", לצדם של ד"ר שוקי פרידמן, מהמכון הישראלי לדמוקרטיה ראשי רשויות וחברי מועצות ערים ויישובים.

במכון הישראלי לדמוקרטיה לא מסתירים את הרכב המשתתפים ולדבריהם המיזם הוא פרי שיתוף פעולה בין ארגונים חילונים, רפורמים ואורתודכסים וביניהם: המכון הישראלי לדמוקרטיה, בית הלל, התנועה הרפורמית, המכון לאסטרטגיה ציונית, שתי"ל, החברה למתנ"סים, התנועה המסורתית, נאמני תורה ועבודה, תיקון, בינ"ה, ניצנים ושבת שוויון.

(צילום: יחצ)

פניית 'כיפה' למארגני הכנס אישרה את השתתפותו של הרב אלי בן דהן בכנס לצדם של הרפורמים ונאמר כי הוא ישתתף באופן עקרוני ורק נותר לגבור על בעיות לו"ז קטנות.

לעומת זאת, בקרבתו של הרב אלי בן דהן טוענים כי הוא לא ישתתף בכנס וכי הודעה על כך נמסרה כבר בשבוע שעבר. בפועל, שמו של הרב בן דהן מופיע עדיין בפרסומי המכון הישראלי לדמוקרטיה, בדף הפייסבוק של המכון, כשהם מתעקשים כי ככל הידוע להם הוא אמור להשתתף בכנס וכי לא נמסרה להם הודעה להסיר את שמו מהפרסומים.

מלשכתו של סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, נמסר בתגובה רשמית: "השתתפותו של סגן השר בכנס בוטלה מבעוד מועד ונמסרה על כך הודעה למארגנים".