האם בידי מבקר המדינה יש הוכחות לעבירות פליליות מצד חברי 'הרשימה המשותפת'?

ארגון 'לביא' דורש ממבקר המדינה להעביר ליועמ"ש את ממצאי בדיקתו בדבר עבירות פליליות שעברו לכאורה חברי הכנסת של 'הרשימה המשותפת'. "חשש לעבירות זיוף והונאה. יש לפתוח בחקירה פלילית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/12/16 10:04 כב בכסלו התשעז

האם בידי מבקר המדינה יש הוכחות לעבירות פליליות מצד חברי 'הרשימה המשותפת'?
פלאש 90. יונתן סינדל, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

ארגון לביא פנה אתמול (ד') למבקר המדינה, בדרישה שיעביר ליועץ המשפטי לממשלה את הממצאים שבידיו, המצביעים על כך שאנשי מפלגת הרשימה המשותפת ביצעו עבירות פליליות חמורות.

המכתב נשלח מטעם מייצג הארגון, עו"ד דורון ניר צבי, בעקבות דו"ח שהוציא לאחרונה מבקר מדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, ובו ממצאים חמורים וחריגים בהתנהלות מפלגת הרשימה המשותפת, והמעלים חשש לעבירות פליליות חמורות כדוגמת רישומים כוזבים במסמכי תאגיד וזיופי חוזים.

בדו"ח של המבקר כתב בין היתר כי עולה חשש כבד מהתנהלות חוזית לקויה, "התנהלות הסיעה כמתואר, לרבות הודעתה כי הסכמי השכירות עליהם היא חתומה אינם משקפים את המציאות והיעדר אסמכתאות להוצאות בסכומים העולים על מיליון ש"ח, מעלה חשש כבד כי מדובר בחוזים פיקטיביים לתשלום הוצאות שמהותן אינה ידועה ועל כן לא ניתן לקבוע שמדובר בהוצאות בחירות כהגדרתן בחוק. לעומת זאת, בנסיבות הללו ניתן לקבוע כי הרישומים בחשבונות הסיעה אינם משקפים נכונה את פעולותיה. יש לראות בחומרה מצב שבו סיעה מציגה לפני מבקר המדינה מצג שווא בדבר מהות הוצאותיה המשולמות רובן ככולן מכספי הציבור ".

עניין נוסף שהשופט בדימוס הצביע עליו הוא נושא הוצאות הדלק של חברי הרשימה המשותפת ביום הבחירות, "עוד נמצא בבדיקה כי אותה סיעה כללה בחשבונותיה הוצאות בסך של כ-567,000 ₪ עבור רכישת תלושי דלק לשימוש ביום הבחירות … על פי חישובי עובדי משרדי דלק בעלות האמורה מאפשר נסיעות של כ-800,000 קילומטרים ולא סברי שביום הבחירות בלבד נדרשו נסיעות בהיקף כה ניכר".

במכתבו של עו"ד ניר צבי למבקר המדינה, נכתב כי אין די בדבריו של מבקר המדינה כי המבקר "רואה בחומרה רבה התנהלות לא תקינה זו של הסיעה, אשר לא רק שלא הקפידה על מילוי הנחיותיי, אלא שאף הציגה אסמכתאות שאינן משקפות את הוצאותיה". לטענת ארגון לביא הודעת המבקר מודיע כי הדו"ח בעניינה של הרשימה המשותפת "אינו חיובי", היא ינה מספקת.

לטענתם, על שפירא להעביר את הממצאים ליועמ"ש אביחי מנדלבליט, על מנת ששיורה על פתיחת חקירה בנושא, "במידה והעלתה הביקורת חשש למעשה פלילי, יביא המבקר את העניין לידיעת היועץ המשפטי לממשלה", לדברי עו"ד ניר צבי לשון החוק מורה על כך שהדבר איננו נתון לשיקול דעתו של מבקר המדינה וכי המבקר מחויב להביא את העניין לידי היועץ המשפטי לממשלה. עוד הוסיף עו"ד ניר צבי כי "כך נעשה במקרים דומים בעבר".

מארגון לביא הפועל למען מנהל תקין בישראל נמסר: "דו"ח מבקר המדינה שפורסם בעניין הרשימה המשותפת מעלה חשש לעבירות פליליות חמורות ביותר של רישום כוזב במסמכי תאגיד ועבירות זיוף והונאה, אנו קוראים למבקר המדינה להביא את העניין לידיעתו של היועץ המשפטי לממשלה, על מנת שהיועץ המשפטי יפתח לאלתר בחקירה פלילית בעניין זה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן