האלוף במיל' רון טל: מתנצל שהאשמתי את ארגוני השמאל

האלוף במיל' מתנצל על כך שהאשים את ארגוני השמאל, בהחלשת צה"ל ע"י הניסיונות לשלב בנות כלוחמות. עם זאת הוא מציין כי הוא עדיין מתנגד "להרחבת השירות המבצעי של הנשים בצהל לחיל השיריון"

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/11/16 18:50 יט בחשון התשעז

האלוף במיל' רון טל: מתנצל שהאשמתי את ארגוני השמאל
Miriam Alster/FLASH90, צילום: Miriam Alster/FLASH90

האלוף במילואים, יפתח רון טל, חוזר בו מחלק מאמירותיו לאתר 'כיפה' ולרדיו 'גלי ישראל'. בדף הפייסבוק שלו כותב רון טל כי הוא ממשיך להחזיק בדה שנשים אינן צריכות לשרת כלוחמות שיריון, אך הוא מתנצל שהאשים את ארגוני השמאל בכך שהם פוגעים במכוון בחוסנו של צה"ל.

האלוף במיל' כתב בדף הפייסבוק שלו: "אני מבקש להבהיר את עמדתי בכל הנוגע להרחבת השירות המבצעי של הנשים בצהל לחיל השיריון. אני אומנם מתנגד לכך, מתוקף ניסיוני בצהל ומתוך הבנתי והכרותי עם הנושא לעומקו, אך אני מתנצל מעומק ליבי אם השתמע מדברי שעמדתי היא שאירגוני שמאל עומדים מאחורי המהלך, מתוך כוונה להחליש את כוחו של צהל.

עמדתי היא לחלוטין לא כזו, ואני משוכנע מעומק ליבי שאירגונים אלו רואים ורוצים בטובתו של צהל ובטובתו של ביטחון המדינה. ברצוני להדגיש ולהזכיר שכמפקד זרוע היבשה בצהל, בתחילת שנות האלפיים, הובלתי מטעם הרמטכל את פקודת השילוב הראוי, הובלתי את פתיחתם של למעלה מ- 80% מתפקידי הלחימה גם לנשים, וזכיתי להוקרה והערכה בין השאר מהלובי לקידום מעמד האשה בכנסת, בראשותה של הגברת יעל דיין, לאחר שהצגתי בפניהן את עיקרי התוכנית. ושוב, אם התבטאתי בצורה שהביאה לכך שהובנתי לא נכון, אני מתנצל על כך".

(צילום: Yossi Zamir/Flash 90)

ההתנצלות באה על רקע ראיון שנתן רון טל ל'כיפה' בשבוע שעבר. לכל אורך הראיון, הוא התנגד בתוקף לשילובן של נשים במערך הלוחם של השיריון בסופם של הדברים אמר: "אני חרד מהאפשרות, ואני מאוד נזהר מלהעלות אותה על דעתי, שיש נימוקים שאינם נימוקים של צורך בשיויון בין נשים לגברים, שעומדים בבסיס אפשרות של שירות נשים כטנקיסטיות. אני מאוד מקווה שלא מדובר בנימוקים שנועדו להחליש את צה"ל".

היום כבר, בראיון ל'גלי ישראל', מיקד רון טל את חצי הביקורת ואמר כי בעקבות מחקר שקרא "מי שעומד מאחורי זה זה לא ארגוני נשים, זה ארגוני שמאל. הארגונים האלה, יש עדויות (לכך), אני מאוד זהיר, שהתכלית של הפעולה הזו היא החלשה של צה"ל. להגיד לך שאני עומד מאחורי זה, לא, אני לא מכיר, אני שמעתי את זה בגוף ראשון ולכן אני יכול להגיד את זה. אני חושב שיש מאחור גופים אינטרסנטיים שמשתמשים במהלך הזה, שלכאורה הוא מהלך דמוקרטי ומאוד חשוב, שמחזק ומייצר יותר לוחמים בצה"ל, על מנת להחליש את היכולת של הצבא שלנו. זה נורא ואיום, אני יודע שזה נורא ואיום, אבל אני מאוד חושש מזה".

בעקבות דבריו של האלוף במיל' ויו"ר דירקטוריון חברת החשמל, כתבה ח"כ מרב מיכאלי בטוויטר כי: "רון טל תקוע בימי האבן ויורק בפרצוף למשרתות בצה"ל ולאלה שאמורות להתגייס. רון טל צריך להיות מפוטר לאלתר מכל תפקיד ציבורי, כולל יו"ר חברת החשמל". ח"כ בצלאל סמוטריץ' מיהר להגיב ובציוץ משלו כתב כי "שוב מוכח שאצל השמאל חופש ביטוי שמור לנאורות מצד אחד בלבד. מי שמעז להביע דעה אחרת צריך להיות מפוטר. בעצם לא חדש במפלגת העבודה- הכרטיס האדום".