האיחוד האירופי: מודיעין מכבים-רעות אינה חלק מישראל

על פי הודעת האיחוד מדובר ב"שטחי הפקר". ההחלטה פורסמה במסגרת רשימת היישובים שיצוא מהם לא יוכר כייצור בישראל ולכן הם לא ייהנו מהקלות במס בכניסה למדינות האיחוד

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 14/08/12 15:41 כו באב התשעב

האיחוד האירופי: מודיעין מכבים-רעות אינה חלק מישראל
cc-by-Dcoetzee, צילום: cc-by-Dcoetzee

האיחוד האירופי החליט כי חלקים ממודיעין-מכבים-רעות אינם חלק משטח ישראל והם "שטחי הפקר" מחוץ לקו הירוק. ההחלטה פורסמה במסגרת רשימת היישובים שיצוא מהם לא יוכר כייצור בישראל ולכן הם לא ייהנו מהקלות במס בכניסה למדינות האיחוד.

האיחוד האירופי וישראל הגיעו בעשור הקודם להבנה לפיה מוצרים מהשטחים שישראל התיישבה בהם לאחר 1967 לא ייהנו מהקלות מכס בכניסה לאיחוד האירופי. על פי הסיכום, היצרן הישראלי ירשום את שם המקום בו מיוצר המוצר, והאיחוד האירופי יצטרך להחליט, אם המקום בשטחים או בתוך גבולות הקו הירוק. עם זאת, כאמור, מודיעין-מכבים-רעות אינה חלק משטח אותם יישובים.

כמו כן החליטו באיחוד כי גם ישובי הגולן ובקעת הירדן לצד מזרח ירושלים אינם חלק ממדינת ישראל ובהם אלוני הבשן, עין זיוון, מרום גולן, מג'דל שמס, נווה אטי"ב, קצרין, גבעת יואב, שקד, אריאל, שערי תקווה, אורנית, ברקן, יצהר, איתמר, עמנואל, בית אל, קליה, ורד יריחו, נוקדים, גבעת זאב, מזרח ירושלים, איזור התעשייה עטרות, מעלה אדומים, מישור אדומים.

גורמים משפטיים המתמחים בדיני סחר בין לאומי ציינו כי "הפרשנות של האיחוד האירופי למונח מדינת ישראל בהסכם הסחר, מהווה סטייה והפרה של ההסכם, וטוב הייתה עושה מדינת ישראל, אם הייתה מנסה לשכנע את האירופאיים לחזור בהם".