דתייה נבחרה ליו"ר אגודת הסטודנטים היהודית העולמית

חיה אסתר פומרנץ מאפרת זכתה להבחר לראש האיגוד, הנחשב לאחד מארגוני הסטודנטים הגדולים בעולם. לכיפה היא אומרת כי לחבריה הסטודנטים "יש המון עוצמה להניע מהלכים"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 10/06/13 11:37 ב בתמוז התשעג

דתייה נבחרה ליו"ר אגודת הסטודנטים היהודית העולמית
פרטי, צילום: פרטי

המגזר מכה שנית: אגודת הסטודנטים היהודית העולמית, אחד מארגוני הסטודנטים הגדולים בעולם, בחר בחיה אסתר פומרנץ (24), דתייה בוגרת אולפנת נווה חנה באפרת, לעמוד בראש הארגון העולמי.

ארגון ווג’ס (WUJS - world union of Jewish students), המוכר גם בשמו המלא ’התאחדות הסטודנטים היהודיים העולמית’, הוא אחד מאגודות הסטודנטים הגדולות בעולם המאגד בתוכו אגודות סטודנטים יהודים מ-45 מדינות ברחבי העולם. פומרנץ, תושבת אפרת ובוגרת תואר שני בתקשורת באוניברסיטת בר אילן והמכללה למדינאות, גברה על יתר המתמודדים ומונתה לתפקיד.

"אנחנו הגישה של מדינת ישראל אל העולם", פומרנץ (צילום: פרטי)

"סטודנטים הם קבוצה בעלת המון עוצמה והשפעה", אומרת פומרנץ לכיפה, "הם לא רק המנהיגים העתידיים של המדינות שלהם, אלא הם מנהיגים היום - כשאנחנו מסתכלים על ההיסטוריה הכללית של העולם, וההיסטוריה הספציפית של היהודים. מי עמד בראש מרד גטו וורשה? מי עמד בראש המאבק לשחרור יהדות ברית המועצות? מי עמד נגד אנטישמיות ואפליה? הצעירים. אנחנו צעירים מספיק ולא מאפשרים לדברים לעמוד בדרכנו אבל גם מספיק מבוגרים מספיק להבין את המורכבות של העולם. יש לנו המון עוצמה להניע מהלכים. במיוחד היום בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות".

התאחדות הסטודנטים היהודיים העולמית מאגדת את אגודות הסטודנטים ברחבי העולם על מנת ליצור חזית יהודית משותפת להתמודדות עם אתגרי היהודים והיהדות ברחבי העולם. טיפול בזכויות סטודנטים יהודים לצד טיפול באנטישמיות והסברה הם רק חלק מפעילויות האגודה שגם דואגת לחזק ולשמר את הקהילות היהודית ברחבי העולם.

"יש חשיבות מאוד גדולה לארגון שיאגד את הפעילות של סטודנטים יהודית מכל העולם", מסבירה פומרנץ, "ארגון שיאפשר להם להכיר וליצור רשת של סטודנטים פעילים מכל העולם שעובדים יחד למטרה אחת. לכל מדינה התרבות שלה, הקשיים שלה ולא ניתן להשוות את האיטישמיות בהונגריה ושוודיה לזו שבאנגליה. במדינות ברית המועצות לשעבר הקשיים המרכזיים הם התבוללות, זהות יהודית ועוני, בדרום אפריקה זה הדה לגיטימציה של ישראל - לכל מדינה יש את הקשיים שלה אבל דרך שיתוף בתוך הארגון אנחנו לומדים על הקהילות היהודיות מכל העולם כעם אחד, עם גורל אחד, עוזרים אחד לשני ויוצרים רשת חזקה ומאוחדת שתמשיך לפעול גם בעתיד. אנחנו הגישה של ממשלת ישראל וארגונים יהודיים אחרים לסטודנטים היהודיים בכל רחבי העולם“.