דרישה מויינשטיין: פתח מחדש את חקירת תקיפת יאיר שרקי

ארגון העיתונאים קורא ליועמ"ש לפתוח מחדש את חקירת מקרה התקיפה של כתב חדשות 2 יאיר שרקי, זאת לאחר שבשבוע שעבר קיבל שרקי הודעה כי התיק נסגר מחוסר אשמה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 01/01/15 14:56 י בטבת התשעה

דרישה מויינשטיין: פתח מחדש את חקירת תקיפת יאיר שרקי
אהרון והבו, צילום: אהרון והבו

שבוע לאחר שמשטרת ישראל הודיעה לכתב חדשות 2 יאיר שרקי כי התיק בנוגע לתקיפתו על ידי שוטרי יס"מ נסגר מחוסר אשמה, קורא ארגון העיתונאים ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטין לפתוח מחדש את חקירת המקרה.

"לנוכח התיעוד של האירוע ועדויות של הנוכחים, מדובר בהחלטה תמוהה שלטעמנו מעידה על היעדר רצון להתמודד עם בעיית האלימות של כוחות הביטחון נגד עיתונאים, שתקיפתו של שרקי מהווה רק גילוי אחד מני רבים שלה", כתב יאיר טרצ'יצקי העומד בראש 'ארגון העיתונאים לישראל' במכתב שהעביר ליועץ המשפטי לממשלה ופורסם ב'וואלה'. "אלימות זו פוגעת במישרין בציבור הישראלי ובזכותו לקבל מידע אמין בנוגע לאירועים שעל סדר היום - מידע שיכול להגיע רק באמצעות העיתונאים שנמצאים בשטח בזמן אמת".

כזכור, במהלך הפגנת חרדים ברחוב בר אילן בירושלים היכו שוטרים את כתב גל"צ דאז, וערוץ 2 כיום, יאיר שרקי. שנה לאחר מכן, הודיעו לו כי התיק יסגר מחוסר אשמה, לא פחות. "עם סיום החקירה ולאחר שבחנו את חומר הראיות ואת מכלול הנסיבות הרלוונטיות לתיק זה החלטנו לסגור את התיק מחוסר אשמה", נכתב בהודעת המשטרה.

שרקי שהיה אז כאמור בתפקיד כתב גל"צ סיקר הפגנת חרדים בצומת הרחובות שמואל הנביא-בר אילן בירושלים במחאה על חוסר הטיפול המספיק לדעתם בקברו של הרב עובדיה יוסף. שרקי הגיע למקום עם אחותו ועמד בקרבת מקום, השוטרים שפינו את המפגינים שניסו לחסום את הכביש פעלו באלימות קשה והיכו את שרקי למרות זעקותיו וזעקות אחותו כי הוא עיתונאי.

האירוע תועד וצולם כך שטענת המשטרה על חוסר אשמה נראית מגוחכת. "כשקיבלתי היום את המכתב הזה ממח"ש, שמודיע על סגירת החקירה מחוסר אשמה (!) הסתכלתי שוב בתמונות ולא הצלחתי להבין מה עוד צריך כדי ששוטרים אלימים יועמדו כאן לדין", קבל שרקי בפוסט שהעלה בפייסבוק.

"עושה רושם שמערכת אכיפת החוק עושה דין אחד לאזרחים מן השורה, אך בבואה לטפל באלימות של כוחות הביטחון הדין הוא אחר לחלוטין", דברי טרצ'יצקי. "זאת התחושה שעולה מסגירת החקירה הנוכחית, זאת התחושה שגם עולה ממקרים אחרים". עמדת הארגון היא שכל עוד לא תהיה ענישה נגד שוטרים על אלימות שנקטו כלפי עיתונאים התופעה לא תיפסק. "לא נסכים שביטחונם של עיתונאים יהיה הפקר. אנו קוראים לך לנצל את סמכותך וליזום פתיחה מחודשת של החקירה - לא רק כדי להגן על זכויותיו של יאיר שרקי, אלא גם כדי להגן על כלל העיתונאים בישראל ולאפשר לנו למלא את שליחותנו כמשרתי ציבור, מבלי שנצטרך לחשוש מאלימות של שוטרים".