דרישה ברעות: לא רוצים בית כנסת

500 תושבים חתמו על עצומה הקוראת לעירייה שלא להקים בית כנסת ביישוב ולהקים במקומו מרכז קהילתי. "בית כנסת ידיר את הציבור החופשי-חילוני מהשכונה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/08/16 09:59 יח באב התשעו

דרישה ברעות: לא רוצים בית כנסת
אילוסטרציה: shutterstock, צילום: אילוסטרציה: shutterstock

עמותה בשם 'מודיעין חופשית' יזמה עצומה במטרה למנוע הקמת בית כנסת ביישוב רעות ולבנות כתחליף, מרכז קהילתי, כך פורסם ב mynet. ע"פ הפרסום העצומה קמה על רקע כוונת עיריית מודיעין להקצות קרקע לבניית בית כנסת ביישוב רעות.

בחתימה על העצומה כתבו החותמים כי הם "מתנגדים להקצאת הקרקע לעיל להקמת בתי כנסת בלבד". לטענתם, "הקרקע המיועדת להקמת בתי כנסת היא ציבורית ובבעלות העירייה, דהיינו בבעלות כלל תושבי העיר, ולכן העירייה חייבת להקצות את הקרקע באופן שיוויוני ועל פי צרכי ורווחת תושבי השכונה והעיר בכלל".

יוזמי העצומה גם חוששים שהקמת בית כנסת נוסף, ימשוך לשכונה ציבור אורתודוקסי ומשפחות חרדיות "מסירת מבני ציבור ללא תמורה לעמותות מתפללים, מעניקה תמריץ לחיזוק ולמשיכת משפחות מהציבור האורתודוקסי ובעתיד גם משפחות חרדיות רבות שיגיעו לשכונה, להקים מתחם סגור במיוחד בשבתות, ולהדיר את הציבור החופשי־חילוני מהשכונה".

עיריית מסרה בתגובה ל mynet: "הנושא יועבר לוועד הרובע מכבים-רעות לצורך בחינתו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן