דרוש: יהודי שאיננו ישראלי להדלקת משואה ביום העצמאות

יו"ר ועדת הסמלים והטקסים, השרה מירי רגב, להעניק השנה את הדלקת אחת המשואות ליהודי שאינו ישראלי ואינו מתגורר בישראל - "משואת העם היהודי". היום מתחיל הקמפיין שיחפש המלצות ל-"יהודי או על יהודייה שתרמו לפיתוחה, לקידומה ולשגשוגה של ירושלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/17 11:54 כח באדר התשעז

דרוש: יהודי שאיננו ישראלי להדלקת משואה ביום העצמאות
אילוסטרציה, פלאש 90: Michal Fattal, צילום: אילוסטרציה, פלאש 90: Michal Fattal

מדי שנה מחכים כולם בטקס הממלכתי המרכזי בהר הרצל לטקס הדלקת המשואות, המוענקת בכל שנה ל־12 מאזרחי ישראל שנבחרו לכך בהתאם לנושא המרכזי שסביבו נערכת חגיגת העצמאות באותה השנה. כעת, לראשונה, החליטה יו"ר ועדת הסמלים והטקסים, השרה מירי רגב, להעניק השנה את הדלקת אחת המשואות ליהודי שאינו ישראלי ואינו מתגורר בישראל - "משואת העם היהודי".

היום יחל קמפיין בינלאומי רחב היקף כדי לאתר את המועמד המתאים ביותר בקרב יהודי העולם, שבו נקראים יהודי התפוצות להגיש מועמדויות ולהציע הצעות למועמד המתאים להדלקת המשואה. לאחר שיתקבלו המלצות, תתכנס ועדה מיוחדת כדי לבחור על פי קריטריונים את מי שישיא את "משואת העם היהודי".

במסגרת הקמפיין השתתפה השבוע השרה רגב בסרטון שבו קראה ליהודי התפוצות להמליץ על יהודי או על יהודייה שתרמו לפיתוחה, לקידומה ולשגשוגה של ירושלים כיוון שהמשואות שיושאו השנה יהיו בסימן "יובל לשחרורה ולאיחודה של בירת ישראל ירושלים".

בשלב זה השרה רגב טרם החליטה אם "משואת העם היהודי" תושא בכל שנה ובאופן קבוע במסגרת החלטת ועדת שרים שתוביל.