"דפנה אהובה שלי, אפשר היה לדבר איתך על הכל"

החל מסע הלוויה של דפנה מאיר ז"ל, שנרצחה אמש באכזריות בפיגוע דקירה ביישוב עתניאל בידי מחבל. "מול אהבת אדם יש שנאת אדם"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 18/01/16 09:33 ח בשבט התשעו

"דפנה אהובה שלי, אפשר היה לדבר איתך על הכל"
דוברות הר חברון, צילום: דוברות הר חברון

אתמול לפנות ערב מחבל חדר ליישוב עתניאל, שם רצח באכזריות את דפנה מאיר,בת 38, אחות במקצועה. אחת מהדמויות המוכרות ביישוב, לעיני ילדיה. כוחות ההצלה נאלצו לקבוע את מותה בשטח. מסע הלוויה של דפנה מאיר ז"ל החל הבוקר בשעה 9:00 בעתניאל. והוא ממשיך עכשיו בגבעת שאול, בהר המנוחות שבירושלים.

"הכרנו לפני 4 שנים. דפנה אהובה שלי, אפשר היה לדבר איתך על הכך. ידעת כל כך הרבה", כך ספדה לה חברתה הטובה אפרת דהן מהיישוב עתניאל. רננה, בתה הבכורה של דפנה מאיר, ספדה בבכי רב בהר המנוחות: "סליחה שברגעים הכי קשים שלך לא הצלחתי לעזור לך".

שרת התרבות והספורט מירי רגב ספדה בהר המנוחות "באתי לבקש את סליחתך דפנה, תפקידנו ואחריותנו היה לשמור על ביטחונך כמו לשמור על ביטחון כל אזרחיי ישראל. אך לא הצלחנו הפעם. לא הכרתי אותך, אך הפכת לסמל ולדמות מופת".

עוד הוסיפה רגב "אני אומרת כאן באופן ברור לציבור הערבי, את מה שצריך העולם החופשי כולו לומר, אמונה, תפילה ומעשים טובים מתקבלים בכבוד ובברכה, אבל מדינת ישראל לא תאפשר לאמונות רצחניות, בלתי מוסריות לחסות בצל חופש הדת. החרויות שמורות לאלה השותפים למסכת הערכים הבסיסית שלנו".

(צילום: הלל מאיר TPS)

(צילום: הלל מאיר TPS)

הרב ראם מסר מוקדם יותר בבוקר ל'כיפה' כי ביישוב עתניאל נמצאים בצער גדול "בעזרת ה' ובעזאת עם ישראל אנחנו נמשיך באהבת אדם. הגיע הזמן לגנות את כל המנהיגות הפלסטינית והפוליטית. אף אחד לא מגנה. תראו כיצד מול אהבת אדם יש שנאת אדם. הם בני אדם שאיבדו צלם אדם, אין מקום על פני האדמה לשופכי דמים, וכל הזמן שהמנהיגות לא מגנה אין להם שום זכות קיום על פני האדם".

רב היישוב הוסיף כי דפנה מאיר הייתה אישה גדולה שפעלה למען אהבת האדם "בשביל שיהיה שלום אמיתי צריך לכלות את הרשעה הזו מעל פני האדמה".

בבוקר, ליד בית הכנסת בעתניאל, כאשר החל מסע הלוויה, אמרו האב והבן קדיש לפני שיצאו לדרך אל הר המנוחות.

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/118201629322.mp4[/embed]

(צילום: דוברות הר חברון)

לאורך מסע הלוויה מניפים התושבים והמשתתפים דגלי ישראל רבים בליווי כוחות אבטחה כבדים.

(צילום: דוברות הר חברון)

(צילום: דוברות הר חברון)


במקביל למסע הלוויה, ממשיך המצוד אחר המחבל. אמש התבצרו מאות תושבי עתניאל בבתיהם מחשש שהוא עדיין מסתתר בתוך היישוב. כוחות הביטחון ממשיכים בפעילותם לצורך לכידתו של המחבל שנמלט לאחר הפיגוע האכזרי שביצע.

(צילום: דוברות הר חברון)