דעה: תרדו מדרעי. למה לא באים בטענות לבית היהודי והליכוד?

נושא אפליית בני עדות המזרח רשום רק על שמו של דרעי? רועי לחמנוביץ' מפנה אצבע מאשימה לגורמים נוספים בקואליציה שהיו צריכים לאמץ את הצעת החוק הזו בשתי ידיים

חדשות כיפה רועי לחמנוביץ´ 16/02/17 10:11 כ בשבט התשעז

דעה: תרדו מדרעי. למה לא באים בטענות לבית היהודי והליכוד?
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בזמן שראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו נמצא בארה"ב בניסיון לעצב לנו את הגבולות החיצוניים, התמודדה הקואליציה שלו עם חוק העוסק בגבולות הפנימיים שלנו. ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) הביא להצבעה הצעת חוק שלו האוסרת על אפליית בנות על רקע מוצאם בקבלה למוסדות החינוך.

חברי הכנסת של ש"ס שלא מצאו לעצמם קיזוז נאלצו להתנגד להצעה ומיד נוצר מחול שדים סביב תנועת ש"ס והעומד בראשה.

גילוי נאות:אני שמשתי דובר תנועת שס ויועץ יו"ר ש"ס לתקשורת בעידן אלי ישי. אבל באמת: מה רוצים לכל הרוחות מדרעי??

רק אצלו בתעודת הזהות כתוב שהוא צריך לדאוג לאפליית בני עדות המזרח? תנועת הליכוד שהתיימרה עשרות בשנים לייצג את השכבות המוחלשות , שמה לעשות רובה מורכבת מבני עדות המזרח , לא אמורה לדאוג לאפליית המזרחים? תגידו לי שהחוק עוסק רק בחינוך החרדי. קשקוש. האם בעולם האקדמי חלקם של המזרחים שווה לחלקם באוכלוסיה? כנראה שלא.. האם בקצונה הבכירה המצב טוב יותר? לא. אולי בשב"ס כי שם צריך אנשי צוות שידעו לתקשר טוב יותר עם אוכלוסיית האסירים. האם בעולם התעסוקה המצב שונה? כאשר למשרה אחת מתמודדים שניים עם קורות חיים זהים ורק שם המשפחה שונה ברור למי יציעו יותר שכר. אז הצעת החוק של ח"כ מאיר כהן עוסקת בחינוך החרדי בלבד? לפחות שיתחילו משם.

ומה עם הבית היהודי? האם משרד החינוך לא היה צריך לאמץ את החוק הזה בשתי ידיים? ברור שהיה צריך. אתם , המבקרים, מחפשים את דרעי? ומה עם הרב אלי בן דהן? שולי מועלם? הרי היסטורית ראשוני המצטרפים לש"ס עם הקמתה היו מזרחים בני הציונות הדתית שהרגישו מקופחים במפלגה של בורג, המר ואורלב. רשימתו של כחלון לא אמורה היתה לתמוך בשתי ידיים בחוק הזה ?

אז תשאלו מה עושים? מאד פשוט. מחליטה הנהלת הקואליציה שמדובר בחוק טוב המתקן ליקוי קיים ותומכת בו כי ציבורית ופרלמנטארית אי אפשר אחרת. תמיכה בחוק היתה סותמת חור באפלייה ומונעת את התעמולה של יש עתיד שממש לא תופנה לש"ס (היות ואין הם מתחרים על קהל מטרה זהה) אלא ישירות לליכוד ובדיוק משם יתחיל המאבק על הזכות להרכיב את הממשלה הבאה.לפעמים צריך לדעת לזהות את הנקודה שבה עולים מעל לפוליטיקה , וכאן הקןאליציה פספסה, ובענק.

הכותב מרצה במחלקה לתקשורת אוניברסיטת בר אילן והמכללה האקדמית ספיר

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן