דעה: אלי אוחנה ומדורת השבט

אתמול התבשרנו על כך שהשר בנט שריין מקום לאלי אוחנה. צעד מבריק של השר בנט. מייד יצא קצפם של נציגי המגזר. על מה הצעקה רבותי? האם אלו שטענו שהם רוצים מפלגה גדולה בעצם רצו רק מדורשת שבט קטנטנה?

חדשות כיפה דן שוורצפוקס 28/01/15 11:49 ח בשבט התשעה

דעה: אלי אוחנה ומדורת השבט
Shutterstock, צילום: Shutterstock

יום שלישי - פעמים כי טוב. אכן יום טוב ולא יום רע כדברי הרב ישראל רוזן. ולא סתם יום טוב, יום טוב מאוד!

אתמול התבשרנו על כך שהשר בנט שריין מקום לאלי אוחנה. צעד מבריק של השר בנט בדרך להגשמת החלום של מפלגת שלטון כלל ישראלית, בטחונית, ימנית ויהודית.

מייד יצא קצפם של נציגי המגזר- כיצד יתכן? מה פתאום? - הרי אינו פרופסור, גם אינו מדען, בפריימריז לא התמודד ואף דתי איננו ובסך הכל אמרה מנהלת בית ספר - אין לו שום ניסיון ציבורי

החרה החזיק אחריה רב ידוע - זהו ״כשל ערכי״ ומייד עלה על העגלה מתמודד מאוכזב ואמר אצביע עבור המתחרה!

על מה הצעקה רבותיי? - אתם אישרתם ובצדק ליו״ר המפלגה לשריין מקום לפי ראותו - והנה בצעד נועז - מינה השר בנט את אלי אוחנה למועמד ריאלי לכנסת.

כן רבותיי - ספורטאי מצטיין, ומאמן. קבוצת כדורגל הוא לא פחות מקצין במילואים, מרצה בכיר או עסקן ציבור קלאסי. על מנת להיות ספורטאי מצטיין ומאמן קבוצת כדורגל- צריך הרבה מאוד תכונות מובילות - התמדה, נחישות, יכולת הובלה של שחקנים.

האם הרב שכתב שכל שעשה אלי אוחנה זה להבקיע גול לרשת אוסטרליה , עמד אי פעם באיצטדיון גועש בגשם שוטף. קבוצתו מפסידה , בעלי הקבוצה זועם הקהל צועק לו בוז- ושמר על קור רוח במצב זה ? אולי זו תכונה ראוייה לנציג ציבור !

אז על מה יצא הקצף?

הוא יצא מפני שהצעד הזה חשף וקרע את מסכות האנשים - האם באמת מתכוונים למפלגה כלל ישראלית או שמא רוצים עוד פעם מפלגת ״מדורת השבט"

מה אנו רוצים - רק ״אשכנזים״ או ״משתכנזים״ בוגרי החינוך הדתי לאומי, אנשים ששואפים להיות ״כמונו״

האם רק רשג'ד בצופים , קצין בסיירת מטכ'ל וד'"ר להיסטוריה ראויים להיות חלק מהחבורה , וגם זאת במינון הנכון.

או שבאמת אנחנו מוכנים לקבל את מי ששונה מאיתנו ,את מי שאינו שואף להיראות כמונו.

אסתכן ואומר שאם היו ממנים בשריון הנוכחי את דורון שפר, שחקן כדורסל חוזר בתשובה. לא היה יוצא קצף כזה. כי לצערי הרב במקומותינו כדורסל הוא ספורט ערכי ומתאים לנו, דורון שפר הוא מהמיינסטרים הישראלי וכמובן, הוא חזר בתשובה.

שריון המקום לאלי אוחנה גרר זעקות שלא נשמעו עם שריון מקום לינון מגל. עובדה זו מעלה בעיניי שאלה על כנות הזעקה.

מה בדיוק פועלו של מר מגל ? דיבר בטלוויזיה? - מדוע לא יצא קצפה של אותה מנהלת שאין לו רקוד של עשייה ציבורית ...אלא שינון מגל מתחבר ל״מדורת השבט״ בקלות, הוא שירת ב״יחידה״, ועל כך מגיע לו כל הכבוד, אך הוא גם חלק מ״תרבות ההמונים והתקשורת״ כלשונו של הרב רוזן (על עישון הסמים שמעתם?) - ועליו הרב רוזן לא זעק 'יום רע'.

מי שרוצה שלטון חייב להבין שהעם יש לו פנים רבות, ויש למתוח ולהרחיב שורות המפלגה עד אין קץ. אני מעולם לא הייתי מאלה הסבורים שהאמת בידיהם של אלופים במיל או פרופסורים . למדתי בשנות חיי להבין שדווקא ה׳אנשים השקופים׳ אש ר עבדו קשה כל חייהם להם יש הבנה מעמיקה ויכולת עשייה לא פחותה מאותם עם ׳קורות חיים׳ מרשימים. ההתייחסות המזלזלת שנשמעה 'כדורגלן ייקבע לנו' יש בה להעיד רק על הדוברים , ולא על בעל המקצוע. אותנו חינכו שכל מקצוע ראוי ובתנאי אחד שנעשה אותו במסירות וביושרה, אך אלו דברים שמדברים עליהם כנראה רק בתנועת הנוער ובשיעורי מוסר בישיבות ולא ממש מתכוונים אליהם.

ראו כמה פרופסורים עברו במשרד האוצר ובוועדת הכספים ובבנק ישראל - והיחידי ששם קץ לקריסתן האקטוארית של קרנות הפנסיה היה שר האוצר בנימין נתניה בעל תואר ראשון באדריכלות ותואר שני במנהל עסקים.

זכור לטוב הפרופ׳ משה ארנס (בקושי טוראי במיל) שעד היום נחשב כאחד משרי הבטחון הבולטים במקומותינו ועוד דוגמאות רבות לכך

לצערי הרב ההתנגדות לשריון אלי אוחנה היא פסילה קטגורית של ציבור שלם ,ציבור טוב ומסור המאמין בישיבתנו בארץ, במנהיגות חזקה במסורת היהודית וכן לא ממש מחוייב למצוות.

הדרתו של אלי אוחנה שורשיה בתהומות עם גוון אליטיסטי (על סף הגזענות אסתכן ואומר) שמאפיין חלקים מהמגזר הדתי לאומי , ברצון לשמר את ׳מדורת השבט׳ בגבולותיה הנוכחיים.

נאמר ׳עימו אנוכי׳ - זה לא פסוק רק לדרשות בבית הכנסת. זה פסוק ל׳כאן ועכשיו׳ , עימו אנוכי עם ינון מגל ,עם אנשי תקומה, עם אלי אוחנה וגם עימו אנוכי עם השר בנט.

בתקווה להצלחת הצעד הזה וחיבור קהלים חדשים לרוח הגדולה הזו.

רציתם מפלגה כלל ישראלית מרובת גוונים וצבעים ,אחדות ולא אחידות, הנה אתם מקבלים אותה ,בואו נשמח ונחבק המצטרפים.