דו"צ פוצצו כתבה של ישראל היום והעביר אותה ל-ynet

בראיון שנועד עבור ישראל היום, נתבקשו קצינים דתיים להתייחס לדברי הרב לוינשטיין. בדובר צה"ל לא אהבו זאת, ביטלו את הכתבה והעבירו אותה למתחרים, שם דווקא אפשרו את השאלה

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/03/17 09:45 יז באדר התשעז

דו"צ פוצצו כתבה של ישראל היום והעביר אותה ל-ynet
Abir Sultan/Flash 90, צילום: Abir Sultan/Flash 90

צנזורה צה"לית היא דבר ידוע, מקובל ולרוב גם נצרך. עם זאת יהודה שלזינגר מ-'ישראל היום' לא חלם שראיון עם שלושה קציני חובלים דתיים יפוצץ, על רקע שאלה אחת על הרב יגאל לוינשטיין. ואם ביטול הראיון לא הספיק, בדובר צה"ל דאגו להעבירו לאתר ynet, שם דווקא אישרו לקצינים להתייחס לדברי הרב נגד שילוב לוחמות בצה"ל.

שליזנגר כינה אתמול (ג') בדף הפייסבוק שלו, את ביטול הראיון כ- "ראיון שפוצץ כי דובר צה"ל מפחד מהרב יגאל לוינשטיין". לדבריו, "דו"צ דווקא הביאו אחלה רעיון לכתבת סופ"ש: שלושה אחים, בוגרי קורס חובלים, שלושתם דתיים בוגרי ישיבות הסדר. כתבה סופ"ש קלאסית, לא פוליצר, אבל אחת מאלה שעושה עוד קצת קיצי בגב של צה"ל וממלאת אותנו גאווה לאומית. (למרות שזה לא התחום שלי אני יותר משמח לעשות כאלה בעיקר מטעמי ציונות, הערצה וחיבה ענקית לצה"ל והחיילים)".

שלזינגר תיאר איך את מהלך הראיון בו סיפרו השלושה על הקשיים ושאר החוויות מהשירות המאתגר. "אבל אז זה קרה", הוא סיפר על הרגע שבו פוצץ הכל, "ברוב חוצפתי, העזתי לשאול שאלה אקטואלית על מה דעתם של החיילים (הדתיים!!) על השיח של שילוב נשים בצה"ל אפרופו הדברים של הרב יגאל לוינשטיין- המש"קית מדו"צ שהייתה על הקו נבהלה, כל ההסברים על כך שלא נעברו חוקי הצנזורה והצלחתי לברר לאן הצוללות מפליגות, או שלא הצלחתי "להפיל אותם" ולשמוע מהם על מעורבותו של דוד שמרון ברכישת הצוללת, אלא רק מדובר בשאלה מתבקשת שלא יכול להיות ראיון בעיתון בימים אלה שלא תישאל- עלו בתוהו והראיון פוצץ".

העיתונאי מתח ביקורת על כך שבצה"ל לא סומכים על החיילים שידעו להגיב בצורה נבונה על שאלות אקטואליות פשוטות. "אז מה הטריף את דו"צ? מה הפחיד אותם? בחיי שאני לא מבין".

(צילום: צילום מסך מיוטיוב)

בסופו של דבר החליטו בדובר צה"ל להעביר את הסיפור ל- ynet מקבוצת ידיעות אחרונות, המתחרה העיקרית של 'ישראל היום'. בפוסט שרשם הבוקר, הדגיש שלזינגר כי לכלי התקשורת המתחרה דווקא איפשרו לשאול על דברי ראש המכינה מעלי.

עם זאת הוא רמז שמתשובת הקצין הדתי שענה, נראה ש-'מישהו' אחר בישל עבורו את התשובה, "אז סיפור החובלים הדתיים 'נמכר' לאתר חדשות אחר. הקצין הדתי אף הורשה להתייחס לדברי הרב יגאל בציטוט אחד בלבד שאיך נאמר בעדינות- נראה פחות טבעי ומשוחרר....תשפטו בעצמכם".

כאן, שיתף שלזינגר קטע מתוך הכתבה: "על רקע דברי ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, הרב יגאל לוינשטיין, נגד לוחמות, דבריו של סרן גלעד יכולים לתת כמה תובנות מהשטח על שירות משותף בין לוחמים ולוחמות. לדברי סרן גלעד, אב בן שנתיים, השילוב הראוי אפשר את הקורס הפיזי והקשה - גם לצד חניכות: 'הצוערות עברו בדיוק את מה שהצוערים עברו, באותם תנאים ולחצים פיזיים, ועמדו בהם בגבורה. לא היו הבדלים, ועברנו את כל הדרך יחד תוך הקפדה על השילוב הראוי ועם כבוד הדדי, מבלי שנפגע אחד בשנייה'".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן